Factory 42 desková hra
Deskovky.org / Hra / Factory 42
Původní název hry
Factory 42
Board Game Geek score
Factory 42
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 7 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
Porovnat
Obecné řízení procesů v Továrně 42 probíhá následovně:
Přijímání pracovních příkazů/požadavků od vlády
Přijímání některých požadovaných surovin (podle určení kostkové věže)
Nakládání surovin (a špiclování dalších surovin) na železniční vagóny
Přesun vagónů do doků v jednotlivých výrobních závodech
Spalování zbylých surovin k výrobě páry
Obchodování se surovinami na volném trhu
Použití páry a surovin k výrobě požadovaných předmětů.
Rozmarná byrokracie:* Suroviny, které jsou k dispozici všem hráčům a tvoří společný fond, jsou dodávány prostřednictvím byrokratické věže; mechaniky, která může náhodně dodávat nebo zadržovat suroviny. To kopíruje představu, že “mocní” přesměrovávají prostředky/zdroje tím, že je svazují byrokracií, čímž uvězňují zdroje, které by jinak byly k dispozici pro běžné obyvatelstvo. To, co jde do věže, nemusí vždy vyjít ven, nebo se mohlo zdržet během nějakého neznámého byrokratického procesu, aby se později zhmotnilo, když se to nejméně očekávalo
Požadavek:* Taktická rozhodnutí začínají získáním zdrojů nezbytných pro výrobní proces. Pořadí dělnických meeplů na rekviziční lince určuje objem zdrojů získaných do společného fondu (dostupného všem) a počet, který lze získat a uložit do osobního skladu hráče’. Volby zde učiněné mohou hráči’prospět v jeho budoucích akcích, ale mohou také nevědomky pomoci soupeři, a proto je každá volba velmi důležitá.
Nakládání:* Hráči mohou takticky nasměrovat své dělníky k nakládacím rampám, kde se suroviny nakládají na tratě železniční dopravy. Pořádek zde může být pro úspěch nesmírně důležitý. Špatný odhad pořadí (nebo lstivé předvídání budoucnosti) může vést k tomu, že hráč bude muset naložit vůz pro soupeře, a ne pro sebe. Během tohoto procesu může dojít k uzavření spojenectví, stejně jako k vytvoření nepřátel z rivalů, v závislosti na rozhodnutích učiněných při nakládání
Přeprava a skladování:* Po naložení každý železniční vozík pokračuje do místa přepravy, kde čeká na svůj směr. Dělníci mají možnost přeposílat na naložené vozíky do hráčových’doků. Opět je nejdůležitější pořadí umístění, protože vozíky se expedují pouze v pořadí. Vozík nemusí obsahovat užitečné suroviny, a tak může být poslán soupeři, čímž zabere cenné skladovací místo, nebo z něj možná bude mít prospěch soupeř ve snaze vybudovat ústně dohodnuté spojenectví. Často se stává, že vozík byl naložen nejrůznějšími surovinami a jen část tohoto cenného nákladu je užitečná. Omezený skladovací prostor v osobních docích a skladech hráče’diktuje rozhodování o přepravě stejně jako potřeby soupeře
Obchod a výzkum:* Se surovinami lze obchodovat na neustále se měnícím trhu, což často umožňuje nepotřebnou surovinu vyměnit za cenu, za něco užitečnějšího. Stejně důležitý je i výzkum, který hráčům umožňuje rozšířit skladovací prostory, zlepšit manipulaci s materiálem ve výrobním procesu nebo se dokonce naučit používat karty vynálezů, které jim během hry přidávají speciální akce/schopnosti
Výroba a účetnictví:* Vláda diktuje, co by se mělo... ne, co se musí během herního kola vyrábět. Vládní příkazy musí být splněny, jinak mnoho, někdy i všichni hráči utrpí sankce. Je zde nutná určitá míra spolupráce pro vyšší dobro trpasličí společnosti, ale na individuální úrovni vede splnění vládní zakázky k odměně a nakonec k postupu na cestě k vítězství
Factory 42
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Továrna 42 je desková hra v evropském stylu pro 2-5 hráčů. Hra vypráví příběh pracovního týdne marxistických trpaslíků ve steampunkovém průmyslovém prostředí a hráče staví do role dozorců továrny. Kombinuje umisťování dělníků a kostkovou věž a vytváří tak puzzle pro správu zdrojů. Továrna 42 je řízná kompetitivní hra s prvky spolupráce a dohod zahrnující ekonomii, fantazii, průmysl a vyjednávání se špetkou satiry, ale ne příliš velkou, aby se jednalo o hru s humorem. Uspokojivě se v ní mísí dvojí napětí: kamarádství ukované ve společných cílech a oportunistické deptání dočasné konkurence. Těsná hra plná letmých úderů a společné slávy vytváří hříšnou směs ostrých loktů a společných ambicí. Po vizuální stránce čerpá Továrna 42 z propagandy Sovětského svazu z roku 1920’, fantasy literatury a prvků pruského dekoru z doby před první světovou válkou.Obecné řízení procesů v Továrně 42 probíhá následovně:
Přijímání pracovních příkazů/požadavků od vlády
Přijímání některých požadovaných surovin (podle určení kostkové věže)
Nakládání surovin (a špiclování dalších surovin) na železniční vagóny
Přesun vagónů do doků v jednotlivých výrobních závodech
Spalování zbylých surovin k výrobě páry
Obchodování se surovinami na volném trhu
Použití páry a surovin k výrobě požadovaných předmětů.
Rozmarná byrokracie:* Suroviny, které jsou k dispozici všem hráčům a tvoří společný fond, jsou dodávány prostřednictvím byrokratické věže; mechaniky, která může náhodně dodávat nebo zadržovat suroviny. To kopíruje představu, že “mocní” přesměrovávají prostředky/zdroje tím, že je svazují byrokracií, čímž uvězňují zdroje, které by jinak byly k dispozici pro běžné obyvatelstvo. To, co jde do věže, nemusí vždy vyjít ven, nebo se mohlo zdržet během nějakého neznámého byrokratického procesu, aby se později zhmotnilo, když se to nejméně očekávalo
Požadavek:* Taktická rozhodnutí začínají získáním zdrojů nezbytných pro výrobní proces. Pořadí dělnických meeplů na rekviziční lince určuje objem zdrojů získaných do společného fondu (dostupného všem) a počet, který lze získat a uložit do osobního skladu hráče’. Volby zde učiněné mohou hráči’prospět v jeho budoucích akcích, ale mohou také nevědomky pomoci soupeři, a proto je každá volba velmi důležitá.
Nakládání:* Hráči mohou takticky nasměrovat své dělníky k nakládacím rampám, kde se suroviny nakládají na tratě železniční dopravy. Pořádek zde může být pro úspěch nesmírně důležitý. Špatný odhad pořadí (nebo lstivé předvídání budoucnosti) může vést k tomu, že hráč bude muset naložit vůz pro soupeře, a ne pro sebe. Během tohoto procesu může dojít k uzavření spojenectví, stejně jako k vytvoření nepřátel z rivalů, v závislosti na rozhodnutích učiněných při nakládání
Přeprava a skladování:* Po naložení každý železniční vozík pokračuje do místa přepravy, kde čeká na svůj směr. Dělníci mají možnost přeposílat na naložené vozíky do hráčových’doků. Opět je nejdůležitější pořadí umístění, protože vozíky se expedují pouze v pořadí. Vozík nemusí obsahovat užitečné suroviny, a tak může být poslán soupeři, čímž zabere cenné skladovací místo, nebo z něj možná bude mít prospěch soupeř ve snaze vybudovat ústně dohodnuté spojenectví. Často se stává, že vozík byl naložen nejrůznějšími surovinami a jen část tohoto cenného nákladu je užitečná. Omezený skladovací prostor v osobních docích a skladech hráče’diktuje rozhodování o přepravě stejně jako potřeby soupeře
Obchod a výzkum:* Se surovinami lze obchodovat na neustále se měnícím trhu, což často umožňuje nepotřebnou surovinu vyměnit za cenu, za něco užitečnějšího. Stejně důležitý je i výzkum, který hráčům umožňuje rozšířit skladovací prostory, zlepšit manipulaci s materiálem ve výrobním procesu nebo se dokonce naučit používat karty vynálezů, které jim během hry přidávají speciální akce/schopnosti
Výroba a účetnictví:* Vláda diktuje, co by se mělo... ne, co se musí během herního kola vyrábět. Vládní příkazy musí být splněny, jinak mnoho, někdy i všichni hráči utrpí sankce. Je zde nutná určitá míra spolupráce pro vyšší dobro trpasličí společnosti, ale na individuální úrovni vede splnění vládní zakázky k odměně a nakonec k postupu na cestě k vítězství
Automatický překlad
Factory 42 is a Euro-style board game for 2-5 players. The game tells the story of the workweek of Marxistic dwarves in a steampunk industrial setting, placing the player in the role of factory Overseers. It combines worker placement and a cube tower to create a resource management puzzle. Factory 42 is a cutthroat competitive game with elements of co-operation and deals involving Economics, Fantasy, Industry and Negotiation with a pinch of satire, but not too much to make it a Humor game. It satisfyingly blends two-fold tensions: camaraderie forged in shared goals, and the opportunistic trampling of temporary competition. A tight game of glancing blows and communal glory creating a wicked blend of sharp elbows and shared ambition. Visually, Factory 42 takes its influence from 1920’s Soviet Union propaganda, fantasy literature and elements of pre-WWI Prussian decor.
The general process control at Factory 42 is as follows:
Receive work orders/requisitions from the government
Receive some of the requisitioned resources (as determined by the cube tower)
Load resources (and spike additional resources) onto railcars
Transfer the railcars to docks at individual manufacturing facilities
Burn leftover resources to generate steam
Trade resources on the open market
Use steam and resources to manufacture requested items.
Capricious Bureaucracy:* Resources made available to all players, making up a common pool, are delivered via the Bureaucracy Tower; a mechanic that can deliver or withhold resources in a random manner. This replicates the notion that “the powers that be” redirect funds/resources by tying them up in red tape, trapping resources that would otherwise normally be available for the general populace. What goes into the tower does not always come out, or may have been held up during some unknown bureaucratic process, to later materialize when least expected
Requisition:* Tactical decisions start with the acquisition of resources vital to the production process. The order of worker meeples on the requisition line dictates the volume of resources acquired for the common pool (available to all) and the number that can be obtained and stored in a player’s personal warehouse. Choices made here can benefit a player’s future actions but may also unwittingly aid a rival, making each choice so very important.
Loading:* Players can tactically direct their workers to the loading bays where resources are loaded onto lines of rail transport. Order here can be extremely vital to one’s success. Misjudging the order (or cunningly foreseeing the future) may lead a player to have to load a cart for a rival rather than for one’s self. Alliances may be made during this process, just as enemies can be made of rivals, depending on choices made when loading
Shipping and Storage:* Once loaded, each rail cart proceeds to the shipping location awaiting direction. Workers have the option of forwarding on the loaded carts to player’s docks. Once more order of placement is paramount as carts are only shipped in order. A cart may not contain useful resources and so could be sent to a rival, taking up valuable storage space, or maybe it will benefit a rival in an attempt to build a verbally agreed alliance. Often a cart has been loaded with a wide variety of resources and only part of this precious load is of use. Limited storage space in player’s personal docks and warehouses dictates the shipping decision-making process as much as a rival’s needs
Trade and Research:* Commodities may be traded on an ever changing market, often enabling an unnecessary resource to be exchanged at a price, for something of more use. Research is equally important, allowing players to expand storage facilities, improve material handling in the manufacturing process or even learn how to use Invention cards to add special actions/abilities during play
Manufacture and Accounting:* The government dictate what should...no, what must be manufactured during a game round. The government orders must be completed or many, sometimes all players suffer sanctions. A degree of cooperation is needed here for the greater good of Dwarven society, but on an individual level, completion of a government order leads to reward and ultimately progression on the path to victory
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.