Originální popis hry
Ve hře Smartphone Inc. se stanete generálním ředitelem jedné z největších společností vyrábějících chytré telefony v době, kdy chytré telefony teprve začínaly dobývat svět. Vyhledávejte technologie, rozvíjejte továrnu, budujte celosvětovou síť kanceláří a předhánějte se v cenách s konkurencí, abyste se stali nejziskovější a nejúspěšnější společností vyrábějící chytré telefony na světě.
Smartphone Inc. je ekonomická simulační eurohra. V pěti kolech hráči programují svá rozhodnutí o ceně, výrobě, výzkumu a expanzi. Hra obsahuje unikátní mechanismus plánování, který kombinuje mechanismy patchování s licitací a výběrem akcí. Každé z kol se skládá z osmi jednoduchých fází: plánování, stanovení cen, výroba, vývoj, výzkum, expanze, prodej a zisky.
Ve fázi plánování všichni hráči současně rozhodují o příštím roce tak, že překrývají ("patchují") své dvě karty plánu a všechny své destičky vývoje. Akce, které si na svých kartách a destičkách v této fázi naplánují, určí, jaké akce mohou provádět ve všech pozdějších fázích.
Ve fázi tvorby cen hráči mění cenu, kterou si účtují za své chytré telefony na základě svého plánu. Nižší cena pomáhá jít dříve a prodat na trhu více smartphonů, ale vyšší cena, i když je riskantní, pomáhá hráčům vydělat více peněz.
Ve výrobě všichni hráči vyrábějí smartphony.
Ve vývoji si hráči berou vývojové kameny, které rozšiřují jejich možnosti plánování v dalších kolech.
Ve výzkumu hráči objevují nové technologie. Každá technologie nejen rozšiřuje možnosti hráčů prodávat smartphony zákazníkům, ale také jim dává speciální schopnosti, které mohou během hry využívat.
Ve fázi expanze hráči otevírají v sousedních regionech kanceláře, které jim umožňují prodávat v daném regionu a v dalších kolech rozvíjet síť kanceláří do dalších regionů.
Ve fázi prodeje hráči prodávají vyrobené telefony v regionech, kde mají kanceláře. V každém regionu je však omezený prostor - a pokud je vaše cena příliš vysoká, levnější soupeři vám mohou prodej zablokovat.
Ve fázi zisku hráči získávají příjem za svůj prodej. Hráči získávají prodejní ceny za všechny své prodané chytré telefony a hráč, který v každém regionu prodal nejvíce telefonů, získává bonus za ovládnutí trhu s příslušenstvím. Na konci této fáze jsou všechny prodané smartphony vyřazeny z mapy - a začíná nové kolo.
Po pěti kolech vyhrává nejbohatší hráč.
Automatický překlad
In Smartphone Inc., you become a CEO of one of the largest smartphone-producing companies in the time when smartphones were only beginning to conquer the world. Research technologies, develop your factory, build your worldwide office network, and outprice your competitors to become the most profitable and successful smartphone company in the world.
Smartphone Inc. is an economic simulation Eurogame. Over five rounds, players program their decisions about price, production, research, and expansion. The game features a unique mechanism of planning, which combines patching mechanisms with bidding and action selection. Each of the rounds consists of eight simple phases: planning, pricing, production, development, research, expansion, selling, and profits.
In the planning phase, all players simultaneously make decisions for the next year by overlaying ("patching") their two plan cards and all of their development tiles. The actions they plan on their cards and tiles in this phase will determine what actions they can perform during all of the later phases.
In the pricing phase, players change the price they charge for their smartphones based on their plan. A lower price helps to go earlier and sell more smartphones on the market, but a higher price, while risky, helps players to earn more money.
In production, all players produce smartphones.
In development, players take development tiles, which expand their planning possibilities in future rounds.
In research, players discover new technologies. Each technology not only expands players' ability to sell smartphones to customers, but also gives them special powers they can use during the game.
In the expansion phase, players open offices in neighbor regions, which allow them to sell in that region and develop their network of offices to more regions in further turns.
In the sale phase, players sell the phones they produced in regions where they have offices. But there is limited space in each region - and if your price is too high, cheaper rivals can block you from selling.
In the profit phase, players get income for their sales. Players gain the sale prices for all of their sold smartphones, and the player who sold the most phones in each region gains a bonus for controlling the accessory market. At the end of this phase all sold smartphones are discarded from the map - and a new round begins.
After five rounds, the richest player wins.