Originální popis hry
Tato nová edice Grónska obsahuje rozšiřující balíček Mořští Laponci, takže ji mohou hrát až 4 hráči.
Čtyři hráči v Grónsku představují kmeny Tunitů (zelený hráč), Norů (červený hráč), Mořských Sámi (modrý hráč) a Thule (žlutý hráč), které obývaly Grónsko od 11. do 15. století.
Jako kmen se snažíte zajistit potraviny, suroviny a technologie, abyste zvětšili velikost svého kmene a uživili děti, starce a dobytek a zároveň vyhubili konkurenční druhy nebo shromáždili suroviny a získali vítězné body. Musíte pracovat s počasím a vymíráním přírodních zdrojů a také vyjednávat dohody na ochranu svých manželek, zatímco se rozhodujete mezi monoteismem nebo polyteismem. V této stolní hře vyšlete své obyvatele na lov původních druhů Grónska — někteří se však nemusí vrátit. (Historicky se klima změnilo na mrazivé a všichni kromě Thule (Inuitů) vymřeli.)
Ve hře se hraje v šesti fázích; všichni hráči dokončí každou fázi v pořadí, pak začíná další fáze. Každý tah trvá jednu generaci. V pořadí:
Řešení událostí: Příkladem může být úmrtí stařešiny, migrace zvířat, sváry nebo globální ochlazení. Pokud připluje obchodní loď, koná se dražba jejího zboží.
Přidělení lovců: Lovci jsou přidělováni do lovišť, ke sběru surovin, ke kolonizaci Nového světa, k nájezdům na jiné kmeny kvůli manželkám nebo zvířatům nebo k povýšení na staršího.
Vyjednávejte: Hráči mohou podplácet ostatní, aby lovce pokojně stáhli, včetně toho, že je provdají za své dcery. Hráči s náčelníkem válečných stařešinů mohou lovce použít k útoku na ostatní na stejné kartě. Nový svět se změní v nepřátelský, pokud je v něm příliš mnoho kolonistů.
Vyřešit lov: Hoďte kostkou za každého lovce a upravte ji o technologie a sňatky. Úspěch může vést k získání nových lovců, surovin, karet karet, manželek a/nebo technologií. Dejte si pozor, protože některá zvířata mohou být vztahem kořist - predátor zmatena a vaši lovci se nemusí vrátit. Některé úspěchy vám umožní vzít si karty z centrální hrací plochy do ruky, pokud jsou v rámci limitu ruky.
Udržujte hospodářská zvířata: Zaplaťte za udržení zvířat, která jste již ochočili.
Udělejte starší akce: Mezi příklady patří vynález, domestikace, proselytismus a upalování čarodějnic. Pokud nemáte žádného staršího, můžete konvertovat k monoteismu.
V závislosti na konečném teistickém světonázoru každého hráče má proměnlivé bodové hodnocení založené na úspěšném lovu (polyteismus) nebo sběru surovin (monoteismus).
Automatický překlad
This new edition of Greenland includes the Sea Sami expansion pack so it is playable with up to 4 players.
The four players in Greenland represent the Tunit (Player Green), Norse (Player Red), Sea Sámi (Player Blue), and Thule (Player Yellow) tribes inhabiting Greenland from the 11th to the 15th centuries.
As a tribe, you attempt to secure food, resources, and technology to increase the size of your tribe and support children, elders, and livestock while also wiping out competing species or gathering resources to collect victory points. You must work around the weather and the extinction of natural resources as well as negotiate deals to protect your wives while you decide between monotheism or polytheism. In this tableau-building game, you'll send your population out to hunt native species of Greenland — but some might not come back. (Historically, the climate turned frigid and all but the Thule (Inuit) died out.)
In the game, play takes place over six phases; all players complete each phase in turn order, then the next phase starts. Each turn is one generation. In order:
Resolve events: Examples include elder deaths, animal migrations, feuds, or global cooling. If a trade ship arrives, an auction is held for its wares.
Assign hunters: Hunters are assigned to hunting grounds, resource gathering, colonizing the New World, raiding other tribes for wives or animals, or promotion to an elder.
Negotiate: Players can bribe others to peacefully withdraw hunters, including marrying them to their daughters. Players with a War Chief Elder can use hunters to attack others on the same card. The New World turns hostile if there are too many colonists.
Resolve hunting: Roll a die for each hunter and modify it for technologies and marriages. Success can result in gaining new hunters, resources, hand cards, wives, and/or technologies. Beware, as some animals can be confused by the prey-predator relationship and your hunters might not return. Some successes let your take cards from the central play area into your hand if within hand limit.
Maintain livestock: Pay to keep the animals you've already domesticated.
Take elder actions: Examples include invention, domestication, proselytization, and witch-burning. If you have no elders, you can convert to monotheism.
Depending on each player's ending theistic worldview, he has a variable scoring based on successful hunts (polytheism) or resource gathering (monotheism).