Originální popis hry
Hra Qwixx: Das Kartenspiel zachycuje ducha hry Qwixx — hráči se stále snaží co nejlépe odškrtávat čísla ve čtyřech barevných řadách — ale tato hra používá karty místo kostek, což umožňuje více taktizovat a plánovat při sestavování a hraní karet.
Stejně jako v původní hře má i ve hře Qwixx: Das Kartenspiel každý hráč výsledkovou kartu s čísly 2-12 v červených a žlutých řadách a čísly 12-2 v zelených a modrých řadách. Chcete označit co nejvíce čísel, ale číslo můžete označit pouze tehdy, pokud je napravo od všech označených čísel ve stejné řadě. V balíčku je 44 karet, jedenáct v každé barvě s čísly 2-12; na zadní straně každé karty je uvedeno číslo, ale bez barvy. Každý hráč začíná s rukou se čtyřmi kartami a další čtyři karty jsou vyloženy lícem dolů — tj. se skrytou barvou — v řadě vedle zbývajícího balíčku karet.
Na tahu si hráč doplní ruku na pět karet tažením ze čtyř vyložených karet a poté doplní vyložené karty z balíčku. Pomocí čísla, které je nyní viditelné na horní kartě balíčku, si každý hráč může vybrat, zda si na své výsledkové listině škrtne jeden případ tohoto čísla v jednom řádku. Aktivní hráč pak zahraje 1-3 karty z ruky, přičemž všechny musí být stejné barvy. Čísla na těchto kartách může škrtat — ale pouze tehdy, pokud v řadě čísel, která mají být škrtnuta, chybí nejvýše jedno číslo. Pokud například odhodí 2, 3 a 5 v modré barvě, může škrtnout tato tři čísla (za předpokladu, že předtím neškrtla žádné modré číslo); pokud odhodí 2, 3 a 6 v modré barvě, pak může škrtnout 2, 3, 2 a 3 nebo 6.
Pokud hráč škrtl pět čísel v jedné barvě, pak může škrtnout nejpravější číslo (2 nebo 12), pokud se mu naskytne příležitost; pokud se tak stane, škrtne také žeton zámku v této barvě. Pokud aktivní hráč nemůže během svého tahu škrtnout žádné číslo, musí označit trestné políčko.
Když hráč "zamkne" dvě barvy na svém výsledkovém listu nebo označí čtyři trestná políčka, hra končí. Každý hráč si spočítá své skóre v každé barvě — čím více čísel škrtne, tím více získá — poté tyto součty sečte a odečte případné trestné body. Kdo získá nejvíce bodů, vyhrává!"
Pro variantu obsahuje hra Qwixx: Das Kartenspiel jedenáct různobarevných žolíkových karet, rovněž očíslovaných 2-12, které se zamíchají do balíčku. Hráč určí barvu této karty až při jejím zahrání ve svém tahu.
Automatický překlad
Qwixx: Das Kartenspiel captures the spirit of Qwixx — with players still trying to cross off numbers in four colored rows as best they can — but this game uses cards instead of dice, allowing for more tactics and planning as you draft and play a hand of cards.
As in the original game, in Qwixx: Das Kartenspiel each player has a scoresheet with the numbers 2-12 in rows of red and yellow and the numbers 12-2 in rows of green and blue. You want to mark off as many numbers as possible, but you can mark off a number only if it's to the right of all marked off numbers in the same row. The deck has 44 cards, eleven in each color numbered 2-12; the back of each card shows the number but without the color. Each player starts with a hand of four cards, and four other cards are laid out face-down — that is, with the color hidden — in a row beside the remaining deck of cards.
On a turn, a player fills her hand to five cards by drawing from the four cards on display, then refills the card display from the deck. Using the number now visible on the top card of the deck, each player can choose to cross off one instance of this number in one row on her scoresheet. The active player then plays 1-3 cards from her hand, all of which must be the same color. She can cross off the numbers on these cards — but only if at most one number is missing in the series of numbers to be crossed off. For example, if she discards 2, 3 and 5 in blue, she can cross off these three numbers (assuming that she hasn't crossed off any blue numbers previously); if she discards 2, 3, and 6 in blue, then she can cross off the 2, the 3, the 2 and 3, or the 6.
If a player has crossed off five numbers in a color, then she can cross off the rightmost number (2 or 12) should the opportunity arise; if she does, she also crosses off a lock token in this color. If the active player can't cross off a number during her turn, she must mark a penalty box.
When a player has "locked" two colors on her scoresheet or marked off four penalty boxes, the game ends. Each player tallies her score in each color — the more numbers crossed off, the more you score — then sums these totals and subtracts any penalty points. Whoever scores the most points wins!
For a variant, Qwixx: Das Kartenspiel includes eleven multicolored joker cards, also numbered 2-12, that are shuffled into the deck. A player determines the color of this card only when playing it on her turn.