Originální popis hry
Tato hra pojednává o boji o moc a vliv ve městech mezi soupeřícími cechy té doby. Hráči představují jednu barvu města & mají sadu destiček ve 3 tvarech ve své barvě a sadu karet pro každé město plus 4 akční karty. Zahrajete kartu a umístíte destičku buď ze své sady, nebo ze sady církve či neutrální sady. Začínající hráč si také nejprve dobere kartu z centrálního balíčku, která mu fakticky dává tah navíc. Destičky stejné barvy se nemohou dotýkat a kostelní destičky umožňují rozšíření měst.
Když je město dokončeno, je bodováno. Barva s největším počtem dílků získává 1. bod, druhá barva polovinu, další 4 body a čtvrtá barva 2 body. Je tedy možné, aby neutrální barva získala více bodů než hráči. Skóre se počítá ze součtu destiček ve městě, plus jedna za každý kostel, plus jedna za každé místo katedrály.
Akční karty umožňují sebrat odhozené destičky, umístit destičku, která se později opraví, a jít dvakrát první (které se odhazují). Karty z dobíracího balíčku lze držet, abyste na konci získali body navíc.
Zpočátku se hra zdá být přízemní, ale během několika tahů se možnosti stanou zřejmějšími. Rozumné používání karet dobírání a pořadí tahů je velkým rozdílem. Důležité je také nerozšiřovat se příliš do šířky a využívat neutrální destičky ke znehodnocení jiných měst.
Zajímavá placementová hra, jejíž návrhář Wolfgang Panning dokončoval dva a půl roku. Na výběru Flander mu záleželo, protože tématem jsou městské cechy, například tkalcovský, které bojovaly o kontrolu nad městy.
Automatický překlad
This game is about the struggle for power and influence in cities by the competing guilds of the age. Players represent one city colour & have a set of tiles in 3 shapes in your colour and a set of cards for each city plus 4 action cards. You play a card and place a tile either from your set or from the church or neutral sets. The starting player also first draws a card from a central deck which effectively gives them an extra move. Tiles of the same colour cannot touch and the church tiles allow cities to expand.
When a city is completed, it is scored. The colour with the most tiles gets the 1st score, the second colour gets half that, the next gets 4 points and the fourth colour gets 2 pts. Therefore it is possible for the neutral colour to score more points than players. The score is a total of the tiles in the city, plus one for each church, plus one for each cathedral place.
The action cards let you pick up your discards, place a tile to be fixed later, and go first twice (which are discarded). The draw deck cards can be held to score extra points at the end.
At first the game seems pedestrian, but within a few turns the possibilities become more obvious. Judicious use of the pick-up and turn order cards make a big difference. Not spreading too widely and using the neutral tiles to devalue other cities also matters.
An interesting placement game that the designer Wolfgang Panning took 2 1/2 years to complete. The choice of Flanders mattered to him because the theme is of city guilds, such as Weavers, who fought to control the cities.
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.