Originální popis hry
V této dedukční hře jsou hráči mnichy, kteří se snaží nasbírat co nejvíce bodů podezření na ostatní hráče, aby zjistili, kdo je zločinec.
Shrnutí hry
Na hrací desce je zobrazeno několik míst, na každém jsou 2 očíslované (2-6) žetony v jedné ze 6 barev (ostatní jsou lícem dolů v řadě vedle hrací desky). Na začátku je na různých místech rozmístěno 6 barevných figurek mnichů, figurka Williamse a figurka Ansona. Všichni mniši začínají s 10 body podezření a 5 body nápovědy. Každému hráči je náhodně přidělena jedna barva mnicha (udržujte v tajnosti!). Každý hráč obdrží 3 karty (na kterých je buď mnich, lokace, nebo Williams/Anson).
Hraje se 7 kol (dnů), každé má 24 hodin. Každý den začíná odhalením náhodné destičky události platné pro daný den. Poté se hráči střídají v hraní karet: karta mnicha = přesun tohoto mnicha na jinou lokaci; karta lokace = přesun libovolné figurky na tuto lokaci; karta Williamse/Ansona = přesun některé z těchto figurek na libovolnou jinou lokaci. Karty mají také číslo (0-5): přičtěte si tolik hodin k hodinám, pokud neutratíte dříve nasbírané žetony, abyste počet snížili (o 1 za každý utracený žeton) - utracené žetony se přičítají do řady žetonů vedle hrací desky. Pokud překročíte 2400 hodin, den končí. Na konci svého tahu si vezměte kartu.
Když je mnich přesunut na nějaké místo, pokud tam není žádná figurka jeho barvy, zvyšte jeho podezření o součet (obou) přítomných žetonů. Pokud tam je, vezměte si tento žeton a snižte skóre podezření mnicha o číslo na tomto žetonu. Pokud to byl poslední žeton, přičtěte 2 žetony z řady vedle desky.
Pokud se Williams přesune na nějaké místo, přičtěte/odečtěte 3 od každého ze skóre podezření všech tam přítomných mnichů. U Ansona je to +/- 5 bodů podezření.
Po skončení dne si tento hráč vezme destičku události (=2 body nápovědy proti svému mnichovi na konci hry). Přepočítejte body podezření na body nápovědy podle pořadí od nejvíce po nejméně (5, 4, 3, 2, 1, 0 bodů nápovědy); remízy "velkorysé". Všem mnichům resetujte body podezření na 10.
Po dnech 1, 3 a 5 hráči odhalí jednu barvu, kterou NE.
Sedmý den je jiný: hráči současně hádají, kterého mnicha jim přidělili ostatní hráči. Za každý správný odhad získá mnich daného hráče (podstatné) body nápovědy navíc (počet bodů se liší podle počtu hráčů).
Hráč, který má proti svému mnichovi nejméně bodů nápovědy, vyhrává hru!
Automatický překlad
In this deduction game, players are monks who are trying to collect as many suspicion points on the other players as possible in order to figure out who the criminal is.
Game Summary
The board shows several locations, each with 2 numbered (2-6) chits in one of 6 colors (the rest are face down in a line next to the board). There are 6 colored monk pieces, a Williams piece, and an Anson piece, all set up in different locations at the start. All monks start with 10 suspicion points and 5 clue points. Players are each randomly assigned one monk color (keep secret!). Each player receives 3 cards (which show either a monk, a location, or Williams/Anson).
There are 7 rounds (days), each with 24 hours. Each day starts by revealing a random event tile in effect for that day. Then, players take turns playing cards: monk card = move that monk to a different location; location card = move any piece to that location; Williams/Anson card = move either of those pieces to any other location. Cards also have a number (0-5): add as many hours to the clock, unless you spend previously collected chits to reduce the number (by 1 per chit spent) -- spent chits added to the line of chits next to the board. If you move past 2400 hours, the day ends. Draw a card at the end of your turn.
When a monk is moved to a location, if there is no piece of their color, increase their suspicion by the sum of (both) chits present. If there is, take that chit and reduce the monk's suspicion score by the number on that chit. If it was the last chit, add 2 chits from the line next to the board.
If Williams moves to a location, add/subtract 3 from each of the clue scores for all monks present there. For Anson, it's +/- 5 suspicion points.
When the day ends, that player takes the event tile (=2 clue points against their monk at end of game). Convert suspicion points to clue points by ranking most to least (5, 4, 3, 2, 1, 0 clue points); ties "generous". Reset suspicion points to 10 for all monks.
After days 1, 3, and 5 players reveal one color they are NOT.
Day 7 is different: players simultaneously guess which monk other players were assigned. For every correct guess, that player's monk receives (substantial) additional clue points (number of points varies based on number of players).
The player with the fewest clue points against their monk wins the game!
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.