Nations at War: White Star Rising desková hra
Deskovky.org / Hra / Nations at War: White Star Rising
Původní název hry
Nations at War: White Star Rising
Board Game Geek score
Nations at War: White Star Rising
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 294 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
Porovnat
Nations at War: White Star Rising
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Popis vydavatele: "White Star Rising představuje herní systém Lock ‘n Load Publishing’Nations at War (NAW). NAW vychází z populární hry World at War a zobrazuje boje na úrovni čet ve druhé světové válce. Na osmi stranách pravidel zde najdete vše, co ve hře na úrovni čety hledáte - obrněné jednotky, dělostřelectvo, pěchotu, která neslouží jen jako potrava pro děla, velení a řízení, leteckou podporu, obojživelné vylodění a zoufalé útoky zblízka, po nichž vítěz získá půdu pod nohama a poražený se dá na bezhlavý ústup. To je o dvě méně než v systému World at War. "Jednotky představují čety vozidel, jako jsou M-10 Wolverine, M4A3E8 Easy Eight Shermans a německé Panthers, Tigers a Mark IV. White Star Rising samozřejmě není’jen o tancích. Je tu i spousta pěchoty: výsadkáři, linioví psi, Fallschirmjaeger a Volksgrenadiers. Stejně jako v systému World at War je pěchota schopna rychlého pohybu a tvrdého úderu. White Star Rising obsahuje také podpůrné zbraně, jako jsou těžké kulomety, plamenomety a brašnové nálože, které mohou pěší čety používat se smrtícím účinkem. "Systém vyhazuje z okna typické tahové hry. Čety jsou seskupeny do formací (obvykle praporů a kampfgruppen) a vedeny velitelstvím. Každá jednotka formace musí být v dosahu velitelství, aby se mohla aktivovat se svou formací. Ačkoli se mohou aktivovat jednotlivé jednotky a průzkumné jednotky mohou zdvojnásobit svůj dosah od velitelství, budete’chtít udržet tyto formace pohromadě. Formace se aktivují losováním a lépe vycvičené a lépe vedené jednotky se mohou aktivovat vícekrát v tahu, přičemž v každé aktivaci se mohou pohybovat, střílet a bojovat. Na druhou stranu není zaručeno, že se formace aktivuje byť jen jednou. Pohár, do kterého se žetony formací vkládají, je osázen žetony na konci tahu. Jakmile je vytažen druhý žeton konce tahu, tah končí. Nezáleží na tom, zda se aktivovala jediná formace; tah skončil. Udržuje vás to ve střehu. "Při útoku hází každá četa počtem kostek rovným její palebné síle. Každá kostka, která se rovná nebo přesahuje číslo “zasáhnout” (pravý horní index), zasáhne cíl. Cíl pak hází počtem kostek rovnajícím se jeho koeficientu obrnění plus terénním výhodám. Každá kostka, která je rovna nebo vyšší než faktor pancíře, neguje zásah. První zásah jednotku rozvrátí, druhý ji sníží, třetí ji vyřadí. "Jednotky mohou také zaútočit zblízka, vstoupit do protivníkova hexu’a buď mu zasadit smrtící úder, nebo ho (ji) vytlačit z cenného terénu. Stejný postup, ale obě jednotky používají svou hodnotu útoku zblízka. Strana, která obdrží více zásahů, musí z hexu ustoupit. Pěchota je v tomto směru VELMI dobrá, zejména proti obrněncům bez vlastní pěchotní podpory. "Hra obsahuje pravidla pro vozidla s tenkým pláštěm, podpůrné zbraně (skutečné žetony, které představují těžké kulomety, plamenomety a nálože do brašen, které zvyšují schopnosti pěší čety’leteckou podporu, bunkry, dráty, dělostřelectvo, miny, příležitost k palbě při přepadu, pravidla pro přímou viditelnost, která byla od svého vzniku ve World at War zjednodušena, přepravu pěchoty - a to vše na osmi stranách pravidel." Další hry ze série: Nations at War: White Star Rising Nations at War: Desert Heat Nations at War: Stalin's Triumph Nations at War: Nations at War: White Star Rising â Airborne Nations at War: White Star Rising â Operation Cobra Re-implements: World at War: Eisenbach GapAutomatický překlad
Publisher's blurb:
"White Star Rising introduces Lock ‘n Load Publishing’s Nations at War (NAW) game system. Based on the popular World at War, NAW depicts platoon level combat in World War II. Here you’ll find everything you're looking for in a platoon-level game -- armor, artillery, infantry that serves as more than cannon fodder, command and control, air support, amphibious landings, and desperate close assaults that leave the victor in possession of the ground and the defeated in headlong retreat, all in eight pages of rules. That’s two less than the World at War system.
"Units represent platoons of vehicles, such as M-10 Wolverines, M4A3E8 Easy Eight Shermans, and German Panthers, Tigers, and Mark IVs. Of course White Star Rising isn’t all about tanks. There’s plenty of infantry; paratroopers, line doggies, Fallschirmjaeger, and Volksgrenadiers. In the same vein as the World at War system, the infantry are capable of moving fast and hitting hard. White Star Rising also includes support weapons, such as heavy machine guns, flamethrowers, and satchel charges that infantry platoons can use to lethal effect.
"The system throws typical turn-based gaming out the window. The platoons are grouped into formations (usually battalions and kampfgruppen) and led by a headquarters. Each unit of the formation must be within range of the HQ to activate with its formation. Although individual units might activate, and recon units can double their range from the HQ, you’ll want to keep those formations together. The formations are activated by chit draw, and better-trained, better-led units can activate more than once in a turn, moving, shooting, and fighting in each activation. On the flip side, there is no guarantee that a formation will activate even once. The cup into which the formation chits are placed is seeded with end turn chits. When the second end turn chit is drawn the turn ends. Doesn’t matter if a single formations has activated; the turn is over. It keeps you on your toes.
"When attacking, each platoon rolls a number of dice equal to its firepower. Every die that equals or exceeds the “to hit” number (right superscript) hits the target. The target then rolls a number of dice equal to its armor factor plus terrain advantages. Each die that equals or exceeds its armor factor negates a hit. The first hit disrupts a unit, second reduces it, the third eliminates it.
"Units may also close assault, entering the opponent’s hex to either deal a death blow or force him (or her) out of valuable terrain. Same procedure, but both units use their close assault value. The side that takes the most hits must retreat from the hex. Infantry is VERY good at this, especially against armor without its own infantry support.
"Game includes rules for thin-skinned vehicles, support weapons (actual counters that represent heavy machine guns, flamethrowers, and satchel charges that add to an infantry platoon’s capabilities), air support, bunkers, wire, artillery, mines, overruns opportunity fire, line-of-sight rules that have been streamlined since their inception in World at War, transporting infantry--and all in eight pages of rules."
Other Games in Series:
Nations at War: White Star Rising
Nations at War: Desert Heat
Nations at War: Stalin's Triumph
Nations at War: White Star Rising â Airborne
Nations at War: White Star Rising â Operation Cobra
Re-implements:
World at War: Eisenbach Gap
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.