Originální popis hry
Maorské války jsou simulací hlavních povstání, která se odehrála v letech 1845 až 1872 kvůli britským koloniálním vpádům na maorská území na Severním ostrově Nového Zélandu. Konflikt zahrnoval zničení mnoha vesnic, pas (silně opevněných vesnic, které se vyznačovaly složitými zákopy) a koloniálních osad. Válka seznámila Brity se zákeřným, dobře vyzbrojeným nepřítelem, jehož obranná díla a strategie přepadení je překvapila a zaskočila. S postupem scénářů se mění i rozsah konfliktu. Do hry vstupuje stále více britských regulérních jednotek, australských jednotek rodilých mládenců a novozélandské domobrany, které se spojují se stále větším počtem kmenů, jež mají tendenci měnit strany v těch nejnevhodnějších okamžicích (těm, kteří podporují Brity, se začalo říkat Queenité).
Historické scénáře se vyznačují nízkou hustotou počítadel, rychlou herní dobou (pod dvě hodiny) a obsahují nové pravidlo o nájezdu na křoví, které umožňuje maorskému hráči dočasně přesunout jednotky mimo mapu a poté se vrátit na místo, které si sám zvolí. Jak britský hráč získává zkušenosti, učí se tyto kmeny sledovat. V tu chvíli vstoupí do těchto jednotek a bojuje s nimi v buši. Odpor Maorů je závislý na podpoře vesnic, takže jakmile opevněné vesnice padnou pod britskou kontrolu, odpor se rozplyne. Náhodné bitevní depeše odrážejí historické okolnosti. Události jako např: HLEDAT MÍR, NOVÉ NÁBOŽENSTVÍ a ZNEPOKOJENÉ Kmeny nutí hráče řešit nové a rozvíjející se krize. Angličané mohou stavět pevnosti, ale jsou za jejich stavbu penalizováni, protože historicky způsobily místní povstání. Kánoe a dělové čluny umožňují rychlou přepravu a v případě dělových člunů i vodní dělostřeleckou podporu. Zavádí se standardní britské dělostřelectvo a jezdectvo, které však hrají pouze vedlejší podpůrnou roli. Tajnou zbraní Maorů je terén a jeho znalost. Relativní síla jednotek je navržena tak, aby umožňovala možnost historických výsledků, nikoliv poměrnou historickou sílu. Drtivá britská převaha mužů a palebné síly činí úspěchy maorských sil ještě pozoruhodnějšími.
Měřítko mapy: 10 mil na hex
Velikost jednotek: Prapory/body síly
Časové měřítko: 1: 3 měsíce na tah
(ze stránek Legion Wargames)
Automatický překlad
Maori Wars is a simulation of the principal uprisings that took place between 1845 and 1872 due to British colonial incursions into native Maori lands on the North Island of New Zealand. Conflict involved the destruction of numerous villages, pas (strongly fortified villages that featured intricate trench-works) and colonial settlements. The war introduced the British to a wily well-armed enemy whose defense works and strategy of ambush surprised and stymied them. As scenarios progress so does the extent of the conflict. More British regulars, native born Australian troops and New Zealand militia enter and are allied with increasingly more tribes who tend to change sides at the most inopportune times (those supporting the British came to be known as Queenites).
Historical scenarios feature low counter density, quick play time (under two hours), and features a novel bush-raiding rule that allows the Maori player to move units temporarily off the map and then back in a location of his choice. As the British player gains experience he learns to track these tribes. At which point he enters and battles these units in the bush. Maori resistance is dependent on village support so as fortified villages fall to British control, resistance melts away. Random battle dispatches reflect historical circumstances. Events such as: SEEK PEACE, NEW RELIGION, and CONCERNED TRIBES force players to deal with new and developing crises. The English may build forts but are penalized for fort-building as they historically caused local uprisings. Canoes and gunboats allow rapid transport and in the case of gunboats waterborne artillery support. Standard British artillery and cavalry are introduced but play only a minor supporting role. Terrain and knowledge of the terrain is the Maori’s secret weapon. Relative troop strength is designed to allow the possibility of historical outcomes not the proportionate historical strength. The overwhelming British superiority of men and firepower made the successes of the Maori forces all the more remarkable.
Map Scale: 10 miles per hex
Unit Size: Battalions/Strength Points
Time Scale: 3 months per turn
(from Legion Wargames website)
Dostupná rozšíření hry
Žádná dostupná rozšíření hry.
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.
Video
Žádná videa nejsou k dispozici.