Originální popis hry
Ve hře Habitats si každý hráč postaví velký park divoké zvěře bez klecí a plotů. Zvířata ve vašem parku potřebují své přirozené prostředí: pastviny, křoví, skály nebo jezera. Například zebra potřebuje velkou travnatou plochu a přilehlou vodu, zatímco netopýr potřebuje skály, keře a vodu, jelen potřebuje keře a trávu a krokodýl hlavně vodu. Ve hře je had, pavián, včela, slon, vydra, ještěrka, želva, orel, surikata, štír, prase, sumec, nosorožec atd. a každý z nich má své vlastní požadavky na krajinu — celkem 68 různých zvířat.
Každý hráč začíná svůj individuální park se vstupní destičkou a každý z nich je na tržišti zvířecích destiček zastoupen keramickou figurkou (nebo v některých edicích dřevěným rangerským meeplem). Na tahu si hráč vezme destičku vlevo, vpravo nebo vepředu; přesune svou figurku na právě uvolněné místo; pak si vylosuje destičku, kterou umístí na místo, kde jeho figurka začínala tah.
Při přidání destičky zvířete do svého parku přidáte do svého parku i jeho hlavní krajinu — základní prostor pro zvíře —. Při umisťování tohoto nového zvířete může jeho vlastní kousek krajiny pomoci splnit požadavky vašich ostatních zvířat, např. voda na dlaždici hrocha splní potřebu vody sousední vydry. Splnění požadavků každého zvířete na půdu se tak s každou přidanou destičkou stává stále obtížnějším úkolem.
Kromě rozšiřování svého parku o různé typy krajiny, flóry a zvířat můžete vylepšovat jeho výnosnost stavbou dalších příjezdových cest, míst pro trekking a strážních věží.
Habitats trvá tři roční období, přičemž v každém z nich získá každý hráč 6-9 nových destiček pro svůj park. Kdo nejlépe splnil cíl sezóny, získá bonusové body, za druhé a třetí místo je menší počet bodů. Na konci hry získá každý hráč body za každou dlaždici svého parku podle toho, zda jsou splněny požadavky dané dlaždice. Kdo získá nejvíce bodů, vyhrává!
POZNÁMKA: edice BoardGameTables obsahuje XL rozšíření i dvojité rozšíření a zcela nahrazuje předchozí edice.
Automatický překlad
In Habitats, each player builds a big wildlife park without cages or fences. The animals in your park need their natural habitats: grassland, bush, rocks or lakes. The zebra needs a big area of grass and some water adjacent, for example, while a bat needs rocks and bush and water, a hart needs bush and grass, and a crocodile needs mainly water. There is a snake, baboon, bee, elephant, otter, lizard, turtle, eagle, meerkat, scorpio, hog, catfish, rhino, etc., each with its own landscape requirements — 68 different animals in total.
Each player starts their individual park with an entrance tile, and they are each represented in the marketplace of animal tiles by a ceramic figure (or a wooden ranger meeple in some editions). On a turn, a player takes the tile to their left, right or front; moves their figure to the space just vacated; then draws a tile to place where their figure started the turn.
When adding an animal tile in your park, you add its main landscape — the base space for the animal — to your park, too. While placing this new animal, its own piece of landscape can help to fulfill the requirements of your other animals' requirements, e.g., the water on a hippo tile fulfilling the adjacent otter's need for water. Thus, fulfilling every animal's desire for land becomes a more and more difficult task with each tile you add.
Aside from expanding your park with different landscape types, flora and animals, you can improve its profitability by building extra entrance roads, trek spots, and watchtowers.
Habitats lasts three seasons, with each season giving each player 6-9 new tiles for their parks. Whoever has best met the goal of the season receives bonus points, with a smaller number of points for second and third place. At the end of the game, each player scores for each tile in their park based on whether that tile's requirements are satisfied. Whoever scores the most points wins!
NOTE: BoardGameTables edition contains both XL Expansion and Double Expansion and is entirely replacing the previous editions.