Originální popis hry
Ve hře Russian Railroads se hráči utkají v napínavém závodě o vybudování největší a nejmodernější železniční sítě. Za tímto účelem hráči pověřují své pracovníky různými důležitými úkoly.
Rozvoj jednoduchých tratí přivede hráče rychle na důležitá místa, zatímco modernizace jejich železniční sítě zvýší efektivitu jejich strojů. Novější lokomotivy překonávají větší vzdálenosti a továrny chrlí lepší technologie. Inženýři, pokud jsou efektivně využíváni, mohou být dodatečnou vzpruhou, kterou říše potřebuje k tomu, aby se prohnala přes konkurenci.
K vítězství vede mnoho cest: Kdo pojede do budoucnosti plnou parou vpřed a koho vyženou z kolejí? Čí impérium překoná výzvy, které ho čekají, a zvítězí?
Shrnutí hry
Každý hráč má svou vlastní desku s prostorem pro továrny a 3 železniční tratě (do 3 různých měst). Na každé dráze si pomocí žetonu dráhy vyznačíte postup po kolejích (pro každý typ nebo kolejnici je to jiná barevná značka). Několik zajímavých odboček:
- Různé typy kolejí musí být postaveny v určitém pořadí (černá, šedá, hnědá, přírodní, bílá). Pozdější koleje nesmí být nikdy posunuty na trati dále než koleje dřívější.
- Na každé koleji, jak postupuje její hlavice, překračujete několik prahů, které poskytují odměny: možnost začít stavět novou barvu kolejí, vítězné body, bonusové destičky atd.
- Ke každé koleji může být přiřazena jedna (u první koleje dvě) lokomotiva (lokomotivy); velikost lokomotivy (lokomotiv) určuje, jak daleko na trati vlastně získáte VP.
Na centrální desce jsou (téměř) všechna místa pro umístění dělníků. Každá lokace vyžaduje 1-3 dělníky (jednoho hráče; hrají všichni dohromady). Hráči, kteří začínají hru s 5 dělníky (nebo 6 dělníky, při hře 2-3 hráčů), se budou v používání lokace střídat. Ty poskytují různé schopnosti, například:
- posunout 1 nebo více hlav kolejí o 1-3 políčka
- získat lokomotivu nebo továrnu; lokomotivy se přidělují na železniční tratě, zatímco továrny (rubová strana dílku) se umisťují na vaši tovární trať.
- získejte 2 mince
- vezměte si 2 dočasné dělníky
- přeskočte v pořadí tahu dopředu
- získejte inženýra, který má jedinečnou moc a stává se místem pro umístění dělníků pouze pro vás
Každé kolo končí, když všichni hráči projdou umístěním/využitím dělníků. Poté získejte VP za každou trať a tovární linku. Na každé trati se bodují pouze místa, která jsou tak daleko na trati, jaká je úroveň lokomotivy. Každý typ trati získává VP za každé místo od jejího zhlaví zpět do místa, kde začíná další barva trati. Dříve postavené typy kolejí (např. černé) získávají méně bodů/prostor než později postavené koleje (např. bílé). Na každé tovární trati ukazuje pozice fialové značky (značek) průmyslu, kolik VP je získáno.
Po 7 kolech (nebo 6 kolech, při hře 2-3 hráčů) hra končí; nejvíce VP vyhrává!
Automatický překlad
In Russian Railroads, players compete in an exciting race to build the largest and most advanced railway network. In order to do so, the players appoint their workers to various important tasks.
The development of simple tracks will quickly bring the players to important places, while the modernization of their railway network will improve the efficiency of their machinery. Newer locomotives cover greater distances and factories churn out improved technology. Engineers, when used effectively, can be the extra boost that an empire needs to race past the competition.
There are many paths to victory: Who will ride into the future full steam ahead and who will be run off the rails? Whose empire will overcome the challenges ahead and emerge victorious?
Game Summary
Each player has their own board, with space for factories, and 3 rail tracks (to 3 different cities). On each track, use a track token to mark the progression of your rails (different colored marker for each type or rail). Some interesting twists:
- The different track types must be built in a specific order (black, gray, brown, natural, white). Later tracks may never be advanced further on the track than the earlier tracks.
- On each track, as the track head advances, you cross several thresholds that provide awards: the ability to start a new color of track, victory points, bonus tiles, etc.
- Each track line can have one (two for the first rail) engine(s) associated with it; the size of the loco(s) determines how far down the track you actually score VP.
The central board has (almost) all the locations for placing workers. Each location requires 1-3 workers (of one player; played all together). Players, who start the game with 5 workers (or 6 workers, in 2-3 player games), will take turns using a location. These provide a variety of abilities, for example:
- advance 1 or more track heads by 1-3 spaces
- acquire an engine or factory; engines are allocated to rail lines, while factories (the reverse side of the tile) are placed on your factory line.
- earn 2 coins
- take 2 temporary workers
- jump ahead in turn order
- acquire an engineer, which has a unique power and becomes a worker-placement location only for you
Each round ends when all players have passed on placing/using workers. Then, score VP for each track and factory line. On each track line, only spaces as far down the track as the loco level will score. Each track type scores VP for every space from its track head back to where the next color of track starts. Track types built earlier (e.g. black) score less/space than later tracks (e.g., white). On each factory line the position of the purple industry marker(s) show how many VP are scored.
After 7 rounds (or 6 rounds, in 2-3 player games), the game ends; most VP wins!