Originální popis hry
Ve hře Small World se hráči utkají o dobytí a ovládnutí světa, který je prostě příliš malý na to, aby se do něj všichni vešli.
Small World, který navrhl Philippe Keyaerts jako fantasy navazující na jeho oceňovanou hru Vinci, obývají roztodivné postavy, jako jsou trpaslíci, čarodějové, amazonky, obři, orkové a dokonce i lidé, kteří pomocí svých vojsk obsazují území a dobývají přilehlé země, aby vytlačili ostatní rasy z povrchu zemského.
Výběrem správné kombinace ze 14 různých fantasy ras a 20 jedinečných zvláštních schopností se hráči vrhají do rozšiřování svých říší - často na úkor slabších sousedů. Musí však také vědět, kdy svou vlastní příliš rozšířenou civilizaci zatlačit do úpadku a vyrazit na nové cestě k vítězství!"
V každém tahu buď použijete více destiček zvolené rasy (typu tvorů) k obsazení sousedních (obvykle) území - případně cestou porazíte slabší nepřátelské rasy, nebo se své rasy vzdáte a necháte ji "upadnout". Rasa v úpadku se označí otočením destiček na jejich černobílou stranu.
Na konci svého tahu získáte jeden bod (minci) za každé území, které vaše rasy obsadí. Na desce můžete mít současně jednu aktivní a jednu upadající rasu. Celkový počet obsazených území se může lišit v závislosti na zvláštních schopnostech vaší rasy a na území, které obsadila. Po posledním kole vyhrává hráč s největším počtem mincí.
Objasnění: k dispozici v připnutém příspěvku na fóru.
Automatický překlad
In Small World, players vie for conquest and control of a world that is simply too small to accommodate them all.
Designed by Philippe Keyaerts as a fantasy follow-up to his award-winning Vinci, Small World is inhabited by a zany cast of characters such as dwarves, wizards, amazons, giants, orcs, and even humans, who use their troops to occupy territory and conquer adjacent lands in order to push the other races off the face of the earth.
Picking the right combination from the 14 different fantasy races and 20 unique special powers, players rush to expand their empires - often at the expense of weaker neighbors. Yet they must also know when to push their own over-extended civilization into decline and ride a new one to victory!
On each turn, you either use the multiple tiles of your chosen race (type of creatures) to occupy adjacent (normally) territories - possibly defeating weaker enemy races along the way, or you give up on your race letting it go "into decline". A race in decline is designated by flipping the tiles over to their black-and-white side.
At the end of your turn, you score one point (coin) for each territory your races occupy. You may have one active race and one race in decline on the board at the same time. Your occupation total can vary depending on the special abilities of your race and the territories they occupy. After the final round, the player with the most coins wins.
Clarifications: available in a pinned forum post.