Originální popis hry
Ve hře Lady Alice – hře plné intrik, důvtipu, blafování a zlomyslností – jsou hráči dětmi z Baker Street, které jsou pod dohledem Sherlocka Holmese a které musí odvodit pachatele únosu Henryho Mortona Stanleyho a také čas a místo, kde k únosu došlo, a který předmět byl zároveň ukraden.
Holmes na začátku hry každému hráči prozradí řešení jedné z těchto kategorií a hráči musí tyto informace udržet v tajnosti. V tahu aktivní hráč vysloví své podezření formou věty – "Podezřívám ......., že byl viděn na ....... v okolí ....... sto v držení ......." – doplní prázdná políčka jednou z osmi možností v každé kategorii. Všichni hráči si pak tajně poznamenají, zda mají či nemají kartičku důkazu pro jednu ze čtyř jmenovaných věcí, a to tak, že kartičku s verdiktem vloží do složky. Aktivní hráč tyto složky zamíchá, aby zamaskoval, kdo jak odpověděl, a poté je odhalí. Pokud byly všechny čtyři uhádnuté položky nepravdivé, zakryjete tyto čtyři odhady na herním plánu Holmesovými vizitkami; v opačném případě si hráči v duchu zaznamenávají, kolik z položek bylo správných, a snaží se rozluštit, které by to mohly být.
Hráči se pak účastní dedukčního kola, ve kterém každý hráč může:
Umístit dedukční žeton na nápovědu.
Říci "Procházím".
Pokusit se o obvinění.
Pokud všichni hráči postupně projdou, kolo končí a další hráč v pořadí po směru hodinových ručiček pak vysloví podezření. V opačném případě může hráč projít, pak položit žeton dedukce nebo se pokusit o obvinění později v témže kole.
Každý hráč má devět žetonů dedukce ve své barvě, po třech 0, 1 a 2.
Každý hráč má devět žetonů dedukce ve své barvě, po třech 0, 1 a 2. Žeton umístíte tak, že jej položíte lícem dolů na nápovědu dle vlastního výběru napravo od již přítomných žetonů; pokud je některý z těchto žetonů lícem dolů, odhalíte tyto žetony. Na stopu lze umístit maximálně čtyři žetony.
Pokus o obvinění provedete slovy: "Obviňuji (podezřelého), že byl viděn na (místě) kolem (času) s (předmětem)", poté všichni hráči předloží své karty verdiktů stejným způsobem jako obvykle. Pokud jsou všechny kladné, případ jste vyřešili – ale nemusíte nutně vyhrát hru. Všechny žetony na nesprávných stopách a všechny žetony patřící hráčům, kteří učinili falešné obvinění, se odstraní, poté hráči sečtou čísla na svých žetonech a získají bonusové body, pokud mají žeton na každém důkazu nebo pokud učinili správné podezření či obvinění. Vyhrává hráč s největším počtem bodů.
Při třech nebo pěti hráčích snižujete (zvyšujete) počet karet důkazů rozdaných na začátku hry a počet žetonů, které lze umístit na stopu.
Automatický překlad
In Lady Alice – a game of intrigue, flair, bluffing, and mischief – the players are the Baker Street Kids, children under the tutelage of Sherlock Holmes who must deduce the culprit behind the kidnapping of Henry Morton Stanley as well as the time and place the kidnapping occurred and which object was stolen at the same time.
Holmes gives each player the solution to one of these categories at the start of the game, and players must keep such information secret. On a turn, the active player voices his suspicions in the form of a sentence – "I suspect ....... of having been seen at ....... at around ....... hundred in possession of ......." – filling in the blanks with one of the eight possibilities in each category. All players then secretly note whether or not they hold the evidence card for one of the four things named by placing a verdict card inside a folder. The active player shuffles these folders to disguise who answered in which ways, then reveals them. If all four items guessed were false, then you cover those four guesses on the game board with Holmes' business cards; otherwise players mentally note how many of the items were correct and try to decipher which ones those might be.
Players then participate in a deduction round in which each player can:
Place a deduction token on a clue.
Say "I pass".
Attempt an accusation.
If all players pass successively, the round ends and the next player in clockwise order then voices a suspicion. Otherwise a player can pass, then place a deduction token or attempt an accusation later in the same round.
Each player has nine deduction tokens in his color, three each of 0, 1 and 2. To place a token, you place it face-down on the clue of your choice to the right of any tokens already present; if any of those tokens are face-down, you reveal those tokens. At most four tokens can be placed on a clue.
To attempt an accusation, you say, "I accuse (suspect) of having been been seen at (place) at around (time) in possession of (object)", then all players submit their verdict cards the same way they normally do. If all of them are positive, you've solved the case – but not necessarily won the game. All tokens on incorrect clues and all tokens belonging to players who made a false accusation are removed, then players tally the numbers on their tokens, scoring bonus points if they have a token on each piece of evidence, or if they made a correct suspicion or accusation. The player with the most points wins.
With three or five players, you decrease (increase) the number of evidence cards handed out at the start of the game and the number of tokens that can be placed on a clue.