Originální popis hry
Od vydavatele:
Crisis je moderní hra s mnoha novinkami, jako je virtuální generická mapa, žádné obecné osvědčení nebo peněžní limity, kola místo provozních kol a kol zásob, nákupy staveb a signály, ale bez některých tradičních prvků, jako jsou mimoplošná spojení, obtížnost terénu, malá města, prázdná velká města nebo soukromníci. To dává hře nový pocit již na povrchu. Čtvercové destičky slouží k simulaci metra v centru megalopole.
Zatímco kdysi se hra 1830 mohla nazývat premiérovou hrou manipulace s akciemi a 1841 je hrou s největší rychlostí technologického vývoje, nyní je Crisis nejtěžší, nejsložitější a nejnepředvídatelnější hrou obchodní strategie. Změřit složitost je těžké, ale roky testování přinesly protistrategie pro každou strategii a neumožnily mi předvídat jen jedno kolo, co je možné v roce 1830 nebo 1841.
Co tedy dělá Krizi tak těžkou? Především to, že společnosti mohou nakupovat neomezené množství zahraničních akcií. To vytváří složité kombinace. Za druhé, společnosti jsou nuceny vlastnit stále více zahraničních akcií, což způsobuje, že dobrých akcií je málo. To je vedle nákupu vlaku další povinnost. Zatřetí, zahraniční aktiva lze nakupovat pouze od nebo jako ředitel. Za čtvrté, všichni akcionáři mohou být odpovědní za nedostatečně vybavené společnosti, zatímco někteří se mohou vyhnout podporám a nechat ředitele přijít o své akcie, i když je podpořil. Za páté, ostatní podíly v takových společnostech nemusí být vydány a mohou způsobit další podpory. Za šesté, polovina společností má pouze certifikáty, které již umožňují změnu ředitele. Za sedmé, obchodování s mnoha starými nebo novými certifikáty rychle restrukturalizuje kombinace, vyčerpává společnosti nebo nafukuje peníze. Za osmé, burza a kruhový řád, který zahrnuje hráče a společnosti, jsou obzvláště pružné. Na závěr dodejme, že dividendy se vyplácejí pouze na vlastněné zahraniční akcie.
Zatímco hra má vyrovnaný začátek a dobrá konstrukce trasy zůstává důležitá, je stále důležitější vyniknout v kolování a obchodování. Je zřejmé, že Krize je hra plná prohnaných obchodních manipulací.
Automatický překlad
From the publisher:
Crisis is a modern game with many innovations like a virtual, generic map, no general certificate or money limits, rounds instead of operating rounds and stock rounds, structure purchases, and signals but without some traditional elements like off-board connections, terrain difficulties, small cities, empty big cities, or privates. This gives the game a new feeling already on the surface. Square tiles are used to simulate subways in a downtown megalopolis.
While once 1830 could be called the premier game of stock manipulation and 1841 is the game with the greatest speed of technological development, now Crisis is the toughest, most complex, and most unpredictable game of business strategy. Measuring complexity is hard but years of testing have produced counter-strategies for every strategy and not enabled me to foresee just one round, what is possible in 1830 or 1841.
So what makes Crisis so tough? First of all, companies can purchase unlimited numbers of foreign shares. This creates complex combines. Second, companies are forced to own more and more foreign shares, what makes good shares scarce. This is an extra duty besides buying a train. Third, foreign assets may only be bought from the or as a director. Fourth, all shareholders can be responsible for under-endowed companies while some might avoid supports and let the director lose his shares even though having supported. Fifth, other shares in such companies may not be given away and can cause more supports. Sixth, half the companies have only certificates that already allow a director change. Seventh, trading many old or new certificates quickly restructures combines, depletes companies, or inflates money. Eighth, the stock market and the round order, which involves players and companies, are particularly flexible. To conclude, dividends are paid only to owned foreign shares.
While the game has a balanced start and good route construction remains important, it becomes more and more essential to excel at wheeling and dealing. Clearly, Crisis is the game of devious business manipulations.