Originální popis hry
Hráči ve hře Origin začínají v srdci Afriky a určují průběh expanze lidstva na naší planetě, přičemž kmeny se v průběhu času postupně diverzifikují a zároveň si zachovávají vazby na své předky a všechny obyvatele Země.
Herní žetony ve hře Origin mají tři barvy, tři výšky a tři tloušťky a na začátku hry je jeden z nejmenších a nejštíhlejších dílků umístěn do středu Afriky. Kromě toho umístíte tři náhodné dílky technologií na hnědou, oranžovou a fialovou část technologické tabulky a šest náhodných dílků na hnědou část; na dílcích technologií je zobrazeno 1-5 šipek. Zamícháte také balíčky tan, oranžových a fialových karet a umístíte je na příslušná místa. Opálené karty poskytují jednorázový efekt, oranžové karty vám dávají trvalou sílu a fialové karty vám představují cíl, který musíte splnit; pokud tak učiníte, můžete kartu cíle zahrát ve svém tahu a ihned si dobrat další. V každém tahu můžete zahrát maximálně jednu kartu každé barvy.
V tahu hráč provede jednu ze tří akcí:
Umístí novou figurku na oblast herního plánu, přičemž tato figurka musí sdílet dvě ze tří vlastností figurky v sousední oblasti; nová figurka nesmí být kratší než původní figurka. Tuto figurku označte žetonem své barvy hráče.
Přesuňte jednu ze svých figurek na hrací desce do prázdného regionu, přičemž krátké figurky se mohou pohybovat pouze o jedno políčko, středně vysoké figurky až o dvě políčka a vysoké figurky až o tři políčka.
Převezměte region ovládaný soupeřem tak, že do tohoto regionu přesunete jednu ze svých figurek a soupeřovu figurku přemístíte do regionu, který vaše figurka opustila. To můžete udělat pouze v případě, že je útočící figurka silnější než soupeřova figurka.
Když umístíte novou figurku na hrací plochu nebo přesunete stávající figurku, jste odměněni podle barvy místa, které jste obsadili. Pokud umístíte nebo přesunete do hnědé, oranžové nebo fialové oblasti, buď si vezmete destičku a vrchní kartu této barvy, nebo si vezmete tři karty této barvy a jednu z nich si ponecháte. V případě hnědého regionu si buď vezmete dva kameny z hnědé části desky techniky, nebo si vezmete jeden kámen odkudkoli. Destičky technologií musíte získávat od nejnižší po nejvyšší – takže nemůžete získat 4, pokud nemáte 3 – ale můžete mít více hromádek technologií. Abyste mohli zahrát oranžové karty a získat jejich speciální sílu, musíte splnit určitý technologický práh.
Kromě toho můžete během hry získat body obsazením pastviny na kontinentu nebo dvou regionů na opačných stranách vodní úžiny.
Hráči se střídají, dokud nejsou všechny figurky na hrací desce nebo dokud nejsou získány všechny dílky nebo dokud nejsou vytaženy všechny karty jedné barvy. Jakmile se tak stane, hráči sečtou své body za cíle, travnaté plochy, úžiny, technologické dílky a karty, které mají ještě v ruce, a zjistí, kdo vyhrál!
Automatický překlad
Starting from the heart of Africa, players in Origin will determine the course of mankind's expansion on our planet, with the tribes gradually growing more diversified over time while still maintaining links to their ancestors and to all inhabitants of Earth.
The game tokens in Origin come in three colors, three heights, and three thicknesses, and at the start of the game one of the smallest, skinniest pieces is placed in the center of Africa. In addition, you place three technology tiles at random on the tan, orange and violet sections of the tech chart and six random tiles on the brown section; the tech tiles show 1-5 arrows. You also shuffle tan, orange and violet decks of cards and place them in the appropriate places. Tan cards provide an one-shot effect, orange cards give you a permanent power, and violet cards present you with an objective you must meet; if you do so, you can play the objective card on your turn, and immediately draw another. You can play at most one card of each color each turn.
On a turn, a player takes one of three actions:
Place a new piece on a region of the game board, with this piece sharing two of the three characteristics of a piece in a neighboring region; the new piece cannot be shorter than the original piece. Mark this piece with a token of your player color.
Move one of your pieces on the board to an empty region, with short pieces moving only one space, medium height pieces moving up to two spaces, and tall pieces up to three.
Take over a region controlled by an opponent by moving one of your pieces into this region and relocating the opponent's piece to the region your piece left. You can do this only if the attacking piece is thicker than the opponent's piece.
When you place a new piece on the board or move an existing piece, you're rewarded based on the color of the space you occupy. If you place in or move into a tan, orange or violet region, either you take a tile and the top card of this color or you draw three cards of this color and keep one of them. For a brown region, you either draw two tiles from the brown section of the tech board or draw one tile from anywhere. The technology tiles must be acquired from low to high – so you can't acquire a 4 unless you have a 3 – but you can have multiple tech stacks. You must meet a certain technology threshold in order to play the orange cards and acquire their special power.
In addition, you can score points during the game by occupying a grassland on a continent or the two regions on opposite sides of a waterway strait.
Players take turns until either all of the pieces are on the game board or all the tiles have been acquired or all the cards of one color have been drawn. Once this happens, players tally their points for objectives, grasslands, straits, tech tiles, and cards still in hand to see who wins!