Originální popis hry
Dva Lancasterové a dva Yorkové navrhují karty, které jim dávají kontrolu nad významnými městy, šlechtici, biskupy a královskými hrady. Příjmy z nich jim umožňují shromažďovat armády a uplácet šlechtice, biskupy a kapitány lodí, aby změnili věrnost. Hráči pak pomocí tajného plánování a simultánního nasazení získají kontrolu nad šesti oblastmi v Anglii a Walesu a snad i dostatek hlasů v parlamentu, aby mohli korunovat svého královského dědice na krále.
Ze zadní strany krabice:
Vraťte se do Anglie roku 1450, těsně před vypuknutím kruté občanské války mezi královskými rody Lancasterů a Yorků. Jindřich VI. z rodu Lancasterů se ukázal jako slabý vládce, a tak bohatý a ambiciózní Richard, vévoda z Yorku, chtěl vše napravit. Mocné šlechtické rody si musely vybrat stranu a během následujících 40 let měli zemřít králové, královští dědicové a velcí šlechtici v době, která se stala známou jako válka růží. Hráči se ujmou role Lancasterů a Yorkistů, kteří musí shromáždit podporu velkých měst a mocných šlechtických rodů a pokusit se ovládnout královské hrady po celé zemi. Potřebné jsou také přístavy, lodní obchod a finanční pomoc ze strany církve a Francie. Jak jejich frakce sílí, hráči se ucházejí o přízeň krále a snaží se získat prestižní tituly kapitána Calais, arcibiskupa z Canterbury, správce Cinque Ports, lorda nejvyššího admirála a konstábla londýnského Toweru. Peníze znamenají moc, protože loajalita se dá koupit, takže hráči by měli být připraveni na nevyhnutelnou zradu, protože šlechtici v rozhodujících okamžicích mění loajalitu a ovlivňují rovnováhu moci. Když je svolán parlament, každý region v Anglii podpoří jeden nebo druhý z obou královských domů a koruna připadne tomu, který má větší mocenskou základnu. Šlechtici věrní tomuto rodu budou odměněni vděčným králem. Nakonec se králem bude pyšnit jen jeden královský rod, ale zvítězí ten, kdo nashromáždí nejvíce peněz a prestiže, bez ohledu na jeho loajalitu
Automatický překlad
Two Lancastrians and two Yorkists draft cards that give them control of major towns, nobles, bishops and royal castles. Income generated by these enables them to raise armies and to bribe nobles, bishops and ship captains to change allegiance. Players then use secret planning and simultaneous deployment to gain control of the six areas in England and Wales and, hopefully, enough votes in parliament to crown their royal heir as king.
From the back of the box:
Journey back to England, 1450, just prior to the outbreak of the bitter civil war between the Royal Houses of Lancaster and York. Henry VI, a Lancastrian, was proving to be a weak ruler, so the wealthy and ambitious Richard, Duke of York, looked to put things right. The powerful noble families had to choose sides and over the next 40 years, kings, royal heirs, and great nobles were to die, in what was to become known as the Wars of the Roses. Players take on the role of Lancastrians and Yorkists, who must gather support from the major towns and powerful noble families and attempt to control the royal castles throughout the country. Ports, the shipping trade, and financial aid from the Church and France are also needed. As their faction grows in strength, players vie for the King’s favor and look to earn the prestigious titles of Captain of Calais, Archbishop of Canterbury, Warden of the Cinque Ports, Lord High Admiral and Constable of the Tower of London. Money means power, because loyalty can be bought, so players should be prepared for the inevitable treachery as nobles change allegiance at crucial times, affecting the balance of power. When Parliament is called, each region in England will support one or other of the two Royal Houses and the crown will go to the one with the greater power base. Nobles loyal to this House will be rewarded by a grateful King. Eventually, only one Royal House will boast the King, but the player who has gathered the most money and prestige will win, regardless of his allegiance.