Originální popis hry
Koncem 40. let 19. století se tisíce pionýrů vydaly na Západ hledat bohatství a příležitosti. Mnozí z těchto odvážlivců cestovali na vozech přes pohoří Sierra Nevada do oblasti, která se brzy stala zlatým státem Kalifornie. Ve hře Sierra West jste vedoucím výpravy, který musí vést skupinu drsných a připravených pionýrů—a při každém kroku používat důmyslnou kombinaci strategie a taktiky.
Sierra West přichází se čtyřmi sadami speciálních karet a dílků, z nichž každý lze kombinovat se základními komponenty hry a vytvořit tak jedinečný způsob hry. Během nastavení si hráči zvolí režim a poté postaví horu překrývajících se karet s příslušným balíčkem. Každý režim přidává nový tematický obsah, alternativní cesty k vítězství a zajímavé zvraty v základních mechanikách.
Čtyři obsažené moduly jsou:
Jablečný vrch
Zlatá horečka
Lodě &; Banja
Psanci &; Výsadky
Přehled hry
Na začátku každého tahu překryjete a uspořádáte tři karty do své hráčské desky—odkryjete a skryjete výběr akčních ikon, které jsou na nich k dispozici. Tím vytvoříte dvě jedinečné cesty, po kterých se mohou vaši průkopníci vydat. Poté budete svými průkopníky pohybovat po jejich cestách zleva doprava a provádět řadu drobných akcí. Mezi běžné akce patří: přebírání karet z hory, stavba chatrčí, získávání surovin a postupování s vozem. Další akce přináší do hry zvolený režim—jako například: sklizeň jablek, těžba zlata, rybolov a boj s psanci. Jakmile vaši pionýři dokončí své cesty, získají přístup k akčním políčkům v horních částech karet. Na nich budete moci vyměňovat suroviny za postup na stezce vozů a cestách k usedlostem nebo aktivovat další speciální schopnosti jedinečné pro daný režim.
Jak hra pokračuje—a z hory jsou odstraňovány další karty—objevují se nové a nové vzrušující věci! Každý kousek hory je buď karta, kterou lze získat k vylepšení balíčku, nebo speciální karta, která se přidá do lícem nahoru položené řady na základně hory’. Jak se tato řada rozšiřuje, přicházejí do hry další příležitosti a výzvy. Například v režimu Lodě & Banjo je touto řadou řeka, která s postupem času nabízí více možností rybolovu a rýžování zlata.
Sierra West lze sestavit a zahrát za méně než hodinu, což často zanechává v lidech touhu zahrát si ji hned znovu—zejména prozkoumat další režimy! Jedná se o velmi tematickou eurohru, která nabízí skutečně neotřelý a uspokojivý pohled na akční programování, worker-placement a deck-building.
Obsahuje sólový mód od Dávida Turcziho.
—Popis od vydavatele
Poznámka: Uvnitř krabice jsou přiloženy 2 propagační materiály k jiným hrám:
Teotihuacan: Město bohů â Sierra West Promo
Osadníci z kostek: Sierra West Promo
Automatický překlad
In the late 1840s, thousands of pioneers headed out West to seek wealth and opportunity. Many of these brave souls traveled by wagon over the Sierra Nevada mountain range, into what would soon become the Golden State of California. In the game Sierra West, you are an expedition leader who must guide a party of rough-and-ready pioneers—employing a clever mix of strategy and tactics with each step.
Sierra West comes with four sets of special cards and parts, each of which can be combined with the game's basic components to create a unique mode of play. During setup, the players choose a mode, then build a mountain of overlapping cards with the corresponding deck. Each mode adds new thematic content, alternate paths to victory, and interesting twists on the core mechanics.
The four included modules are:
Apple Hill
Gold Rush
Boats & Banjos
Outlaws & Outposts
Overview of Play
At the start of each turn, you will overlap and arrange three cards into your player board—exposing and concealing a selection of the action icons available on them. This will create two unique paths for your pioneers to follow. Next, you will move your pioneers across their paths from left to right, performing a series of small actions. Common actions include: claiming cards from the mountain, building cabins, gaining resources, and advancing your wagon. Additional actions are brought into the game by the chosen mode—such as: harvesting apples, mining for gold, fishing, and fighting outlaws. As your pioneers complete their paths, they will gain access to the action spaces on the upper portions of your cards. On these, you will be able to exchange resources for to advance on the wagon trail and homestead tracks, or activate other special abilities unique to the mode.
As the game continues—and more cards are removed from the mountain—new and exciting things are discovered! Each piece of the mountain is either a card that can be gained to improve your deck, or a special card that is added to a face-up row at the mountain’s base. As this row extends, more of the mode’s opportunities and challenges come into play. For example, in Boats & Banjos mode, the row is a river that offers more fishing and gold panning options as time goes on.
Sierra West can be set up and played in under an hour, often leaving people with the desire to play it again right away—especially to explore the other modes! It is a highly thematic Eurogame that offers a truly novel and satisfying spin on action-programming, worker-placement, and deck-building.
Includes solo mode by Dávid Turczi.
—Description from the publisher
Note: Contained inside the box are 2 promos for other games:
Teotihuacan: City of Gods â Sierra West Promo
Dice Settlers: Sierra West Promo