Originální popis hry
Neuland je hra o logistice a plánování. Na začátku hry leží nezastavěná země, řada prázdných hexů představujících hory, lesy a pastviny. Hráči vyhrávají tím, že staví a využívají prestižní nemovitosti, které jim umožňují umístit na hrací plochu erb svého rodu - vyhrává ten, kdo jako první umístí všechny erby.
K využití těchto budov je však zapotřebí, aby měl hráč k dispozici správné suroviny. Například meče a látky nebo mince a papír. Každá z těchto surovin potřebuje ještě další základní suroviny, jako je železná ruda, uhlí a tak dále směrem dozadu k těm nejzákladnějším prvkům, jako je jídlo, dřevo a kámen.
Aby bylo možné tyto suroviny ze země vytěžit, staví se budovy -- kamenická chýše, huť, manufaktura na mince a tak dále. Jakmile jsou budovy na hrací desce, může je používat kterýkoli hráč, nejen ten, který je postavil.
Hráč nesbírá tyto suroviny do úschovy jako v Osadnících z Katanu nebo v Klíčové hře. Místo toho musí být zdroje nárokované prostřednictvím budov spotřebovány buď v aktuálním tahu hráče, nebo v jeho dalším tahu. Pokud tak neučiní, suroviny se zkazí a jsou odstraněny z hrací desky.
V podstatě je úkolem hry naplánovat logistické zásobovací řetězce, které umožní co nejefektivněji zpracovat tyto suroviny a co nejrychleji vybudovat prestižní nemovitosti. Protože se jedná o dokonalou informační hru, lze také zjistit, co plánují soupeři, a umístit dělníky, kteří přeruší jejich zásobovací řetězce, případně způsobí, že se jejich zdroje zkazí a hráč bude muset začít znovu od nuly.
Nejzajímavější novinkou Neulandu je zřejmě mechanismus časové stopy, v němž hráči, kteří v tahu provedou méně akcí, budou mít tahy častěji a mohou dopředu plánovat, aby místo běžných maximálně deseti akcí provedli dlouhý tah o téměř dvaceti akcích.
Neuland původně vydalo nakladatelství eggertspiele v roce 2004 a v roce 2006 jej znovu vydalo nakladatelství Z-man s některými významnými změnami pravidel. Zdá se, že většina uživatelů BGG silně preferuje původní pravidla eggertspiele. Vřele doporučujeme také soubor s přepracovanými pravidly, který je ke stažení zde na BGG, protože ten, který je dodáván s 2. vydáním, je téměř nesrozumitelný
Automatický překlad
Neuland is a game about logistics and planning. In the beginning of the game, the land lies undeveloped, a series of blank hexes representing mountains, forests, and grasslands. Players win by building and using prestige properties that allow them to place their family's coat-of-arms onto the board -- first to place all their coats of arms wins.
To use these buildings, though, requires the player have the correct raw materials. Swords and cloth, for example, or coins and paper. Each one of these materials needs even more basic materials, such as iron ore, coal, and so on backward toward the most basic elements such as food, wood, and stone.
To cull these materials from the land, one builds buildings -- a Stonecutter's Hut, Smelter, Coin Manufactury, and so on. Once on the board, buildings can be used by any player, not just the one who built them.
A player doesn't collect these resources for safekeeping as in The Settlers of Catan or Keythedral. Instead, resources claimed via buildings must be used up either in the player's current turn or his next one. If he doesn't, the resources spoil and are removed from the board.
Essentially, the challenge of the game is one of planning logistical supply chains which will allow one to process these resources most efficiently to build the prestige properties the fastest. Since it's a perfect information game, one can also see what one's opponents are scheming, and place workers to interrupt their supply chains, possibly causing their resources to spoil and making the player start from zero again.
Neuland's most interesting innovation is perhaps its Time Track Mechanism, in which players who take less actions in a turn will have turns more frequently, and can forward-plan in order to take a long turn of nearly twenty actions instead of the ordinary maximum of ten.
Neuland was originally published by eggertspiele in 2004, and republished by Z-man in 2006 with some significant rules changes. A majority of BGG users seem to strongly prefer the original eggertspiele rules. Also heavily recommended is the rules re-write file available for download here on BGG, for the one that comes with the 2nd edition is nearly incomprehensible.