Originální popis hry
Impérium musí padnout. Naše mise musí být úspěšná. Zničením jejich klíčových základen rozbijeme sílu Impéria a osvobodíme náš lid. Do našich řad se však infiltrovali špehové, připravení k sabotáži. Musíme je odhalit. Během pěti nocí změníme osud, nebo zemřeme, když se o to pokusíme. Jsme Odboj!"
Odboj je společenská hra s dedukcí. Je určena pro pět až deset hráčů, trvá přibližně 30 minut a nemá vyřazování hráčů. The Resistance je inspirována hrou Mafia/Werewolf, přesto je jedinečná ve svých základních mechanikách, které zvyšují zdroje pro informovaná rozhodnutí, zintenzivňují interakci hráčů a eliminují eliminaci hráčů.
Hráči jsou buď operativci Odboje, nebo císařští špioni. Po tři až pět kol musí být závislí jeden na druhém, aby mohli plnit mise proti Impériu. Zároveň se musí snažit odvodit identitu ostatních hráčů’ a získat si jejich důvěru. Každé kolo začíná diskusí. Když je připraveno, vůdce svěří sady plánů určitému počtu hráčů (případně včetně sebe). Všichni hlasují o tom, zda zadání schválí, či nikoli. Jakmile zadání projde, zvolení hráči se tajně rozhodnou, zda misi podpoří, nebo sabotují. Na základě výsledků mise uspěje (vyhraje Odpor) nebo neuspěje (vyhraje Impérium). Když tým vyhraje tři mise, vyhrál hru.
Oprava pravidel:
Pro první tisk (nákupy v roce 2010) by pravidla rozšíření měla znít: "Hry 5-6 hráčů používají 7 karet zápletek, hry se 7 a více hráči používají všech 15 karet zápletek." a "...v každém kole vedoucí táhne karty zápletek (1 pro 5-6 hráčů, 2 pro 7-8 hráčů a 3 pro 9-10 hráčů)" - V dalších výtiscích bylo toto opraveno.
Automatický překlad
The Empire must fall. Our mission must succeed. By destroying their key bases, we will shatter Imperial strength and liberate our people. Yet spies have infiltrated our ranks, ready for sabotage. We must unmask them. In five nights we reshape destiny or die trying. We are the Resistance!
The Resistance is a party game of social deduction. It is designed for five to ten players, lasts about 30 minutes, and has no player elimination. The Resistance is inspired by Mafia/Werewolf, yet it is unique in its core mechanics, which increase the resources for informed decisions, intensify player interaction, and eliminate player elimination.
Players are either Resistance Operatives or Imperial Spies. For three to five rounds, they must depend on each other to carry out missions against the Empire. At the same time, they must try to deduce the other players’ identities and gain their trust. Each round begins with discussion. When ready, the Leader entrusts sets of Plans to a certain number of players (possibly including himself/herself). Everyone votes on whether or not to approve the assignment. Once an assignment passes, the chosen players secretly decide to Support or Sabotage the mission. Based on the results, the mission succeeds (Resistance win) or fails (Empire win). When a team wins three missions, they have won the game.
Rule Correction:
For first printing (2010 purchases), the expansion rules should read: "Games of 5-6 players use 7 plot cards, games with 7+ players use all 15 Plot Cards." and "...each Round, the leader draws Plot cards (1 for 5-6 players, 2 for 7-8 players, and 3 for 9-10 players)" - This has been corrected in the subsequent printings.