Originální popis hry
Velká zeď je nová asymetrická hra s motivy budování motorů a zvratem v podobě neustále útočící umělé inteligence (mongolské hordy), která vyžaduje, aby hráči občas spolupracovali, aby ji porazili. Jedná se o novou velkou deskovou hru od Awaken Realms.
Hráči budou ovládat starobylé klany v Číně, které se snaží ubránit invazním mongolským hordám a postavit Velkou čínskou zeď. Každý hráč sice bude chtít vyhrát (ziskem VP = cti), ale zároveň musí občas spolupracovat při obraně před hordami. Každý klan bude asymetrický díky svému zvolenému vůdci (produkce surovin/začátek zdrojů/začátek dělníků a jednotek) a tato asymetrie se bude v průběhu hry zvyšovat (hráči budou najímat poradce s unikátními schopnostmi a často vytvářet unikátní motory).
Hra je rozdělena do 3 hlavních fází: Výroba, Obrana hradeb, Stavba hradeb. Ve fázi Produkce hráči současně zadávají příkazy prostřednictvím karet (lícem dolů) a následně rozhodují o čase jejich provedení na základě čajové dráhy (kterou lze upravovat). Tyto příkazy se budou většinou točit kolem rozmístění dělníků na ekonomické mapě za účelem získání surovin/postavení armády/získání většího příjmu nebo dokonce získání většího počtu dělníků/poradců. Hráči budou muset neustále sledovat různé budovy, protože výsledek budou moci získat pouze tehdy, když budou všechna místa zaplněna (např. ostatní hráči tam budou umisťovat své dělníky také).
Během fáze obrany hradeb budou hráči objednávat dříve vyrobené armády (vojáky, lučištníky a jezdce) na kartách mongolské hordy na 3 různé části hradeb. Umístěním jednotek získají speciální bonusy (zdroje nebo více), proto je pořadí umisťování jednotek důležité. Pokud dojde k prolomení kterékoli části hradby (mongolské hordy mají větší sílu než obrana hradby), všichni hráči utrpí negativní efekty z karet hordy.
Ve třetí fázi budou mít hráči možnost utratit libovolný počet zdrojů na stavbu větší úrovně hradby výměnou za vítězné body.
V průběhu hry budou hráči vytvářet své vlastní unikátní motory na základě síly svého klanu a také komunikovat s ostatními hráči během všech fází hry a snažit se získat co nejvíce bodů cti, které lze získat mnoha různými způsoby.
—popis od vydavatele
Automatický překlad
The Great Wall is a new asymmetric worker/soldier placement game with engine building themes and a twist in form of a constantly attacking AI (Mongolian Horde) that requires players to sometimes cooperate in order to defeat it. This is a new major board game from Awaken Realms.
Players will control ancient clans in China trying to defend invading Mongolian hordes and build a Great Wall. While every player will want to win (by earning VP = Honor) they also need to sometimes cooperate to defend against the hordes. Each clan will be asymmetric through its chosen Leader (resource production/starting resources/starting workers and units) and this asymmetry will increase as the game progresses (players will hire Advisors with unique skills, often creating unique engines).
The game is divided into 3 main phases: Production, Wall Defense, Wall Building. During the Production phase, players will place orders via cards (face down) at the same time and then decide on their time of execution based on the Tea track (that can be modified). Those orders will mostly revolve around worker placement on the economical map to gather resources/build armies/get more income or even getting more workers/advisers. Players will need to constantly keep track of different buildings as they will be able to get the result only when all the slots are filled (e.g. others players will put their workers there too).
During the Wall Defense phase, players will order previously produced armies (soldiers, archers, and cavalry) on Mongolian Horde cards on 3 different parts of the wall. By placing units they will receive special bonuses (resources or more) which is why the order of placing units is important. If any part of the Wall is breached (Mongolian hordes have bigger power than wall defense), all players suffer negative effects from horde cards.
During the third phase, players will have the opportunity to spend any number of resources to build a bigger level of wall in exchange for victory points.
During the course of the game, players will create their own unique engines based on their clan strength as well as interact with other players during all phases of the game, trying to get the most Honor points, that can be gained in a lot of different ways.
—description from the publisher
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.