Originální popis hry
Svět Gloom je smutné a nehostinné místo. Nebe je šedivé, čaj studený a za každým rohem se skrývá nová tragédie. Dluhy, nemoci, bolest srdce a smečky vzteklých masožravých myší—když už se zdá, že nemůže být hůř, tak je. Někteří však tvrdí, že odměna v posmrtném životě závisí na utrpení, které člověk v životě prožil. Pokud je to tak, pak možná ještě existuje naděje—když ne v tomto světě, tak v míru, který leží na onom světě.
V karetní hře Gloom se ujímáte řízení osudu excentrické rodiny ztroskotanců a misantropů. Cíl hry je smutný, ale jednoduchý: chcete, aby vaše postavy utrpěly co největší tragédie, než odejdou na zasloužený odpočinek smrti. Na své vlastní postavy budete hrát strašlivé neštěstí jako Pronásledován pudlem nebo Vysmíván trpaslíky, abyste jim snížili skóre sebeúcty, zatímco postavy svých soupeřů se budete snažit rozveselit svatbami a jinými šťastnými událostmi, které jim nahromadí kladné body. Hráč s nejnižší celkovou hodnotou Rodiny vyhrává.
Gloom, vytištěný na průhledných plastových kartách, má inovativní design od známého autora RPG Keitha Bakera. Na jednu kartu postavy lze zahrát více karet modifikátorů; protože jsou karty průhledné, prvky z dříve zahraných karet modifikátorů buď prosvítají, nebo jsou zastíněny těmi, které byly zahrány nad nimi. Okamžitě a snadno tak poznáte hodnotu každé postavy bez ohledu na to, kolik má modifikátorů. Tuto hru musíte vidět (projít), abyste jí uvěřili!
Každé ze tří rozšíření pro Gloom přidává jednoho hráče navíc, takže se všemi třemi rozšířeními by měla být hra hratelná v sedmi hráčích.
Automatický překlad
The world of Gloom is a sad and benighted place. The sky is gray, the tea is cold, and a new tragedy lies around every corner. Debt, disease, heartache, and packs of rabid flesh-eating mice—just when it seems like things can't get any worse, they do. But some say that one's reward in the afterlife is based on the misery endured in life. If so, there may yet be hope—if not in this world, then in the peace that lies beyond.
In the Gloom card game, you assume control of the fate of an eccentric family of misfits and misanthropes. The goal of the game is sad, but simple: you want your characters to suffer the greatest tragedies possible before passing on to the well-deserved respite of death. You'll play horrible mishaps like Pursued by Poodles or Mocked by Midgets on your own characters to lower their Self-Worth scores, while trying to cheer your opponents' characters with marriages and other happy occasions that pile on positive points. The player with the lowest total Family Value wins.
Printed on transparent plastic cards, Gloom features an innovative design by noted RPG author Keith Baker. Multiple modifier cards can be played on top of the same character card; since the cards are transparent, elements from previously played modifier cards either show through or are obscured by those played above them. You'll immediately and easily know the worth of every character, no matter how many modifiers they have. You've got to see (through) this game to believe it!
Each of the three expansions for Gloom adds one more player, thus with all three expansions, this should be playable with seven players.