Originální popis hry
Expedice do Newdale je nová hra Oh my Goods! od známého designéra Alexandera Pfistera. V této adaptaci úspěšné karetní hry se 1 až 4 hráči od 12 let utkají v různých kapitolách, aby znovu poznali svět království Longsdale. Příběh hry Expedice do Newdale začíná zhruba pět let po událostech ze hry Oh my Goods! Útěk do Canyon Brook, ale prequely vůbec nemusíte znát. Každá kapitola hry trvá přibližně 90 minut, což dohromady dává přibližně 12 hodin napínavé kampaně. A když si při hraní kampaně najdete svou oblíbenou kapitolu, můžete se k ní kdykoli vrátit a zahrát si ji znovu a užít si ještě více zábavy!
Na začátku hry máte k dispozici svou osobní hrací desku, uhelný důl jako počáteční stavbu a 5 karet karet. Podle toho, kterou kapitolu hrajete, leží uprostřed stolu příslušná herní deska. Každé kolo je rozděleno do 5 fází, které se hrají postupně (nebo částečně paralelně, jakmile se s hrou lépe seznámíte). V 1. fázi se odhalí nová událost, která obvykle mírně změní průběh hry v tomto kole (např. zavedením nových budov). Karta události navíc ukazuje pevný počet dělníků, kteří jsou v tomto kole k dispozici. Informace, kterou velmi oceníte, protože ve fázi 2 musíte umístit své akční značky. Ty jsou očíslovány 1 — 4, což je důležité pro fázi 4 a znamená to, že musíte plánovat dopředu. Nejprve však fáze 3: v této fázi se z pytlíku vylosují další dělníci, kteří se přidají k ostatním. To znamená, že výroby, které by dříve nebyly možné (protože chyběli dělníci), lze nyní snadno provést. Pokoušet štěstí může být výhodné! Fáze 4 je opakem fáze 2. Namísto umisťování dělníků řešíte jejich vybrané akce v pořadí podle jejich počtu. Doufáme, že jste měli připravený záložní plán pro případ, že by ve fázi 3 nebyli vylosováni vámi požadovaní dělníci, protože to může spustit nepříjemný řetězec událostí! Nedostatek dělníků by mohl znamenat, že se výroba neuskuteční, což by pak znamenalo, že nemusíte mít dostatek peněz na stavbu budovy s druhým akčním žetonem. Aha, a váš třetí marker měl přímo plánovat výrobu v nově postavené budově? No, kde není budova, tam’není kde vyrábět, ne? Je jasné, že: plánování dopředu, trocha štěstí a dobré alternativy jsou cestou k úspěchu. V páté fázi mohou všichni hráči buď využít volnou akci stavění, nebo si dobrat nové karty z ruky. Poslední fáze slouží k vyřešení všech budov, které nepotřebují dělníky, např. automatickou výrobu uhlí nebo budovu, která nabízí přeměnu určitého zboží na vítězné body. Poté začíná další kolo, kterých se hraje celkem sedm. Závěrečné bodování na konci sedmého kola pak ukáže, zda jste vyhráli, nebo prohráli.
Automatický překlad
Expedition to Newdale is the new Oh my Goods! game from renowned designer Alexander Pfister. In this board game adaption of the successful card game, 1 to 4 players from 12 and up compete in different chapters to experience the world of the Longsdale kingdom once again. The story of Expedition to Newdale starts about five years after the events from Oh my Goods! Escape to Canyon Brook, but you don’t need to know the prequels at all. Each chapter of the game lasts about 90 minutes which adds up to around 12 hours of exciting campaign gameplay. And when you found your favorite chapter while playing the campaign, you can always come back and play it again to have even more fun!
At the beginning of the game you have your personal board, a coal mine as your start building and 5 hand cards. Depending on which chapter you are playing, the appropriate game board sits in the middle of the table. Each round is divided into 5 phases which are played in order (or partially parallel, once you become more familiar with the game). In phase 1, a new event is revealed which usually alters the course of play in this round slightly (e. g., by introducing new buildings). Additionally the event card shows a fixed amount of workers which are available this round. An information which is much appreciated, as you have to place your action markers in phase 2. The latter are numbered 1 — 4 which is important for phase 4 and means that you need to plan ahead. But first phase 3: in this phase, more workers are drawn from a bag and get added to the others. This means that productions which would have been impossible before (because workers were missing) are now easily done. Pushing your luck might be beneficial! Phase 4 is the opposite to phase 2. Instead of placing your workers, you resolve their chosen action in order of their numbers. We hope you had a backup plan in place if your desired workers were not drawn in phase 3, because this can trigger an unpleasant chain of events! Not enough workers could mean that a production does not happen, which then means that you might not have enough money to build the building with your second action marker. Oh, and your third marker was planned to directly produce in the newly built building? Well, where there is no building, there’s no place to produce in, right? Clearly: planning ahead, a little luck and good alternatives are the way to success. In Phase 5, all players can either use a free building action or draw new hand cards. The last phase is used to resolve all buildings which do not need workers, e. g., an automatic coal production or a building which offers the conversion of a certain good to victory points. Afterwards the next round starts, of which you play a total of seven. A final scoring at the end of round seven will then show if you win or lose.