Merlin: Morgana Expansion rozšíření deskové hry
Deskovky.org / Rozšíření / Merlin: Morgana Expansion
Původní název hry
Merlin: Morgana Expansion
Board Game Geek score
Merlin: Morgana Expansion
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 22 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Merlin: Morgana Expansion rozšíření deskové hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Morgana přináší dvě nové suroviny: "Zlato" a "Jmelí", které jsou přítomny ve všech třech nových modulech. Zlato se používá k získávání dalších zdrojů, jako jsou štíty, vlajky a stavební materiály. Na konci hry má také hodnotu bodů. Jmelí lze utratit za ignorování jednoho požadavku na kartě mise, což usnadňuje jejich splnění. Modul 1: Morgana Zaklínačka Morgana se plete do hledání následníka trůnu! Hráči mohou Morganu použít jednou za kolo, aby pomohli své věci a ztížili ostatním hráčům splnění jejich cílů. Tento modul výrazně zvyšuje množství přímé interakce hráčů ve hře. Na začátku herního kola se hází jednou kostkou Morgany za každého hráče. Jednou za kolo ve svém tahu se hráč může rozhodnout použít kostku Morgany a umístit ji podle vyobrazených žetonů na kotlík, čímž aktivuje různé zvláštní schopnosti. Navíc může figurku Morgany přesunout na hrací desce mezi knížectvími, čímž blokuje knížectví, dokud je přítomna. Nikdo nemůže na knížectví umístit žádnou figurku (rytíře ani Merlina), čímž se veškeré suroviny na tomto místě stanou nedostupnými, dokud Morganu opět nepřesunete (rytířům se toto políčko při přesunu již nepočítá)!" Morgana navíc přináší svá otrávená jablka, kterými mohou hráči manipulovat s libovolnou kostkou rytíře a dokonce přesunout rytíře ostatních hráčů, aby provedli svou akci, čímž skutečně naruší plány ostatních hráčů! A ještě jedna věc—použitím kostky Morgany a utracením stavebních materiálů nebo zlata za zvýšení počtu na 7 získá hráč roh na pití, který má před sebou (dokud mu ho jiný hráč nevezme, podobně jako Excalibur nebo Svatý grál). Za roh na pití se nejen okamžitě uděluje jeden vítězný bod a také otrávené jablko, ale také se na konci každého kola udělují vítězné body hráči, který ho právě drží. Modul 2: Caerleon Caerleon nabízí nadějím na korunu řadu nových možností, jak přistupovat ke svému úkolu. Caerleon se skládá ze 6 okrsků, které nahrazují knížectví na herním plánu. Každý okrsek funguje jinak a různým způsobem mění herní principy základní hry: Textilní okrsek - zde hráči získávají vlajku libovolné barvy, ale je to také jediné místo ve městě, kde nyní mohou hráči získat vlajky. Při umisťování vlajkonoše si hráči mohou vybrat dvě vlajky místo jedné. Čtvrť kameníků - Zde hráči získávají stavební materiál libovolné barvy, ale je to také jediné místo ve městě, kde mohou získat stavební materiál. Při umístění stavitele si hráči mohou vybrat dva materiály místo jednoho. Čtvrť zbrojířů - Zde hráči získávají štít libovolné barvy, ale je to také jediné místo ve městě, kde lze získat štíty. Při umisťování štítonoše si hráči mohou vybrat dva štíty místo jednoho. Zlatá čtvrť - Zde hráči získají dva zlaťáky pokaždé, když umístí štítonoše. Obchodní čtvrť - Zde mohou hráči získat až 4 suroviny, vlajky, štíty a stavební materiál dle vlastního výběru. Za každou surovinu však musí zaplatit buď jeden zlatý, nebo jinou ze svých surovin. Zahradní čtvrť - Zde hráči získávají jablka a/nebo jmelí, které jim pomáhají na jejich výpravě. Caerleon je velmi náročný a dává hráčům možnost poznat Merlina ve zcela novém světle. Nové strategie a taktiky čekají na objevení. Modul 3: Trh Trh dává hráčům možnost získat různé zboží utrácením zlata. Aby mohli trh využívat, nesmí mít ve svém tahu splněnou misi. Každé z dostupných zboží stojí jeden zlaťák, a jakmile si ho hráč jednou vezme, není nahrazeno, dokud zboží nevyužije nebo dokud neproběhne bodování. Hráči mohou toto zboží použít, kdy uznají za vhodné, ale po skončení bodování (po 2., 4. a 6. kole) musí každé zboží na trhu vrátit. Zboží na trhu: Štíty a stavební materiály — fungují stejně jako ostatní štíty a stavební materiály. Jablko / jmelí — Zde lze žetony použít buď jako jablko, nebo jako jmelí. + 1 vliv - Když hráč použije Dámu v očekávání k umístění vlivu, umístí žeton pod vliv, takže se počítá jako dva vlivy. Kostka navíc - Žeton funguje jako kostka navíc o určité hodnotě, která hráči poskytne tah navíc, když chce. Číslo však nelze nijak měnit. - popis z kampaně vydavatele na KickstarteruAutomatický překlad
Morgana introduces two new resources: "Gold" and "Mistletoe" that are present in all three new modules. Gold is used to procure other resources like shields, flags, and building materials. It is also worth points at the end of the game. Mistletoe may be spent to ignore one requirement on a mission card, making them easier to fulfill.
Module 1: Morgana
The enchantress Morgana is interfering with the search for the heir to the throne! Players may use Morgana once per round to help their cause and make it harder for other players to accomplish their goals. This module significantly increases the amount of direct player interaction in the game.
At the beginning of the game round one Morgana die per player is rolled. Once per round for their turn, a player may choose to use a Morgana die and place it according to the depicted pips onto a cauldron, activating various special abilities. Additionally, they may move the Morgana figure on the board between principalities, which blocks the principality as long as she is present. Nobody can place any figure (knight or Merlin) on the principality making any resources there unobtainable until Morgana is moved again (knights no longer count this space while moving)!
Additionally Morgana brings her poisoned apples, which can be used by players to manipulate any knight die and even move other players knights to do your action, really interfering with other player's plans!
And one more thing—using a Morgana die and spending construction materials or gold to increase the number to 7 will award the player the drinking horn that is kept in front of the player (till another player takes it from them, like Excalibur or the Holy Grail). The drinking horn not only awards one victory point as well as a poisoned apple immediately, but also gives victory points at the end of each round to the player who currently holds it.
Module 2: Caerleon
Caerleon offers hopefuls to the crown a host of new options in approaching their quest. Caerleon is comprised of 6 districts that replace the principalities on the game board. Each district works differently and alter the game play of the base game in various ways:
Textile district - Here players gain a flag of any color, but it is also the only place in the city where players now can gain flags. When placing the flag-bearer, players may choose two flags instead of one.
Stone cutter district - Here players gain a construction material of any color, but it is also the only place in the city to get construction materials. When placing the builder, players may choose two materials instead of one.
Armor district - Here players gain a shield of any color, but it is also the only place in the city to get shields. When placing the shield-bearer, players may choose two shields instead of one.
Gold district - Here players earn two gold each time they place a henchmen.
Merchant district - Here players can gain up to 4 resources, flags, shields, and construction material of their choosing. But for each resource they have to pay either one gold or another of their resources.
Garden district - Here players gain apples and/or mistletoe to help them on their quest.
Caerleon is very challenging and gives players a way to experience Merlin in a totally new light. New strategies and tactics wait to be discovered.
Module 3: Market
The market gives players the opportunity to acquire different goods by spending gold. To qualify for using the market, they must not have completed a mission on their turn. Each of the available goods costs one gold, and once taken by a player is not replaced until the good is used or a scoring has taken place. Players may use these goods when they see fit, but they have to return any market good at the end of a scoring (After the 2nd, 4th and 6th round).
The market goods:
Shields and Construction materials — work the same as other shields and construction materials.
Apple / Mistletoe — There tokens may be used either as an apple or as a mistletoe.
+ 1 Influence - When the player uses the Lady-in-waiting to place an influence, they make place the token under the influence, making it count as two influence.
Extra die - The token functions as an extra die of a specific value, granting the player an extra turn when they want. The number cannot be altered in any way though.
- description from publisher's Kickstarter campaign
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.