Concurrent rozšíření deskové hry
Deskovky.org / Rozšíření / Concurrent
+ Do srovnávače
Concurrent rozšíření deskové hry
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Concurrent je stolní adaptací počítačové hry Risk 2, která je počítačovou adaptací klasické deskové hry Risk. Místo standardního tahového systému, který se používá v Risk, Concurrent využívá systém, kdy hráči určují rozmístění svých jednotek a útoky současně. Hra se skládá z hrací desky, která představuje různé země a území na Zemi, přičemž jednotlivé země jsou propojeny hranicemi a některými liniemi přes kontinenty a ostrovní země/území. Dále jsou zde karty, na kterých jsou uvedeny jednotlivé země/území, a plastové figurky, které představují armádu hráče. Na začátku hry se hráčům rozdají všechny karty, které představují startovní země pro každého hráče. Poté je hráčům povolen určitý počet jednotek armády, vztažený k celkovému počtu hráčů, které mohou umístit na své startovní země. Na začátku každého kola dostanou hráči list papíru, na který si napíší všechny své akce. Zahrnuje rozmístění nových jednotek (na základě celkového počtu ovládaných zemí, největší připojené říše, ovládaných kontinentů a všech odpovídajících karetních sad, které může hráč otočit), útoky a hráčův nárazový útok. Hráči mohou zaútočit na libovolnou zemi pomocí armádních jednotek, které ovládají v sousedních zemích, ale musí ponechat alespoň jednu jednotku ve své zemi jako obránce. Kromě toho se hráči mohou rozhodnout provést jeden nárazový útok, kdy v případě úspěchu jednoho ze svých útoků mohou po vyřešení všech ostatních útoků provést ještě jeden útok a pokusit se dobýt další zemi. Jakmile všichni hráči dokončí svá rozhodnutí pro dané kolo, odhalí uvedená rozhodnutí, rozmístí nové jednotky a oznámí všechny útoky. Pokud dojde k nějakým hraničním střetům (dvě země se pokusí zaútočit na sebe navzájem), jsou vyřešeny jako první. Bitvy se řeší pomocí vlastních dvanáctistěnných kostek. Existuje více kostek, které se házejí vzhledem k velikosti armády. Každá kostka má čísla 1-6, ale rozložení čísel se mění vzhledem k velikosti armády (např. čím větší armáda, tím je pravděpodobnější, že na kostce padnou vyšší čísla). Každý hráč hodí kostkou, přičemž hráč, který hodí nejnižší číslo, ztratí určitý počet jednotek vzhledem k nejmenší armádě (čím větší armáda, tím více jednotek na jeden hod ztratí). V případě rovnosti v hodu kostkou oba hráči házejí znovu. Bitva končí, jakmile je jedna útočící armáda v pohraničním střetu vyřazena. Po vyřešení pohraničních střetů se řeší hromadné invaze. K hromadným invazím dochází, když na jednu zemi zaútočí více zemí. Může se jednat o více armád jednoho hráče, nebo o více armád jednoho hráče. Hromadné invaze se řeší stejně jako pohraniční střety, s tím rozdílem, že na rozdíl od pohraničních střetů, kde není určen konkrétní útočník, vyhrává remízu útočící hráč. Stejně jako u hraničních střetů hráč, který prohraje hod, také ztrácí jednotky vzhledem k nejmenší velikosti armády v bitvě. Hromadná invaze je ukončena, když je jedna z armád vyřazena. Dále se řeší invaze, které jsou stejné jako hromadné invaze, ale probíhají pouze z jedné země do druhé. Po vyřešení invazí se řeší válečná kořist. Válečná kořist vzniká, když dva nebo více hráčů zaútočí na stejnou zemi v rámci hromadné invaze a zůstane více útočících armád. Válečná kořist se řeší podobně jako hraniční střety, kdy se remízy řeší opakovaným hodem. Po vyřešení všech útoků hráči vyřeší nárazový útok, který si poznamenali na svůj papír. Surge útoky se řeší jako invaze, případně hromadné invaze, pokud do země vtrhne více hráčů. V případě úspěšného hromadného invazního nárazového útoku hráči vyřeší dobytí válečnou kořistí. Každé kolo probíhá stejně, jak je uvedeno výše, dokud jeden z hráčů neukončí kolo s předem dohodnutou hranicí kontroly (60% kontrola zemí, 80% atd.). Tento hráč se stává vítězem souběžné hry!Automatický překlad
Concurrent is a tabletop adaptation of the PC game, Risk 2, which is a computer adaptation of the classic board game, Risk.
Instead of the standard turn-taking that occurs in Risk, Concurrent utilizes a system where the players determine their troop deployment and attacks simultaneously.
The game consists of a game board, representing various countries and territories across the Earth, with connections between the countries by borders and some lines across continents and to island countries/territories. In addition, there are cards which have the various countries/territories listed on the card, and plastic figures which represent the player's army.
At the beginning of the game, all cards are passed out to the players, which represents the starting countries for each player. Afterward, the players are allowed a certain number of army units, relative to the total number of players, which they are allow to place on their starting countries.
At the beginning of each round, players are given a piece of paper to write all their actions on. Included is new unit deployment (based on total countries controlled, largest connected empire, continents controlled, and any matching card set the player can turn in), attacks, and the player's surge attack. Players may attack any country using army units they control on adjacent countries, but must leave at least one unit in their country as a defender. In addition, players may elect to make one surge attack, where if one of their attacks is successful, after all other attacks are resolved, they may make one more attack to attempt to conquer another country.
Once all players have completed their decisions for the round, they reveal said decisions, deploy new units, and announce all attacks. If there are any border clashes (two countries trying to attack each other), they are resolved first. Battles are resolved using custom 12-sided dice. There are multiple dice that are rolled relative to the army size. Each die is numbered 1-6, but the distribution of numbers changes relative to the army size (eg. the larger the army, the more likely the die is to roll higher numbers). Each player rolls the die, with the player rolling the lowest number losing a number of units relative to the smallest army (the larger the army, the more units lost per roll). In the event of a tie on the die roll, both players reroll. The battle is over once one attacking army in the border clash is eliminated.
After border clashes are resolved, mass invasions are resolved. Mass invasions occur when multiple countries attack the same country. This can be multiple armies from one player, or more than one. Mass invasions are resolved the same as border clashes, the only difference being that, unlike border clashes where there is not a specific attacker, the attacking player wins ties. Just like border clashes, the player who loses the roll also loses units relative to the smallest army size in the battle. The mass invasion is completed when one of the armies is eliminated.
Invasions are then resolved, which are the same as mass invasions, but are only from one country to another. After invasions are resolved, spoils of war are resolved. Spoils of war occur when two or more players attack the same country in a mass invasion and multiple attacking armies remain. Spoils of war are resolved like border clashes, where ties are resolved with a reroll.
After all attacks are resolved, players will resolve the surge attack they noted on their paper. Surge attacks are resolved like invasions, or mass invasions if multiple players surge into country. In the event of a successful mass invasion surge attack, the players resolve the conquest with a spoils of war.
Each round occurs the same as listed above, until one player finishes the round with a previously agreed upon control limit (60% control of countries, 80%, etc). That player is the winner of Concurrent!
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.