Originální popis hry
V první hře Cartagena se hráči v roli pirátů snažili uprchnout z vězení tak, že se tunelem dostali k lodi, která na ně čekala na konci tunelu. Samotné dosažení lodi však neznamená, že se jim podařilo uniknout, protože opětovné dopadení je vždy možné, možná dokonce pravděpodobné. Skutečně v bezpečí budou až ve chvíli, kdy se dostanou do svého pirátského hnízda na ostrově Tortuga.
Každý hráč vede skupinu pirátů do pirátského hnízda na ostrově Tortuga. cesta vede piráty divokou džunglí a přes vody otevřeného oceánu na ostrov Tortuga. Kromě vrozených nebezpečí na cestě jsou to i ostatní piráti, protože každá skupina chce být první, kdo dorazí k Pirátskému hnízdu, a udělá, co může, aby zpomalila postup ostatních. Jakmile má jeden z hráčů všechny své piráty v Pirátském hnízdě, může vztyčit Veselého rogera a vyhrát hru.
Hra je pokračováním hry Cartagena, ve které se piráti snaží vymyslet, co teď budou dělat, když utekli z vězení.
Uvnitř krabice:
5 dílků herní desky se 7 symboly: papoušek, truhla s pokladem, špehýrka, dukáty, mapa pokladu, dělo a kompas
3 dílky herní desky: loď, pirátské hnízdo a vlajka Veselého Rogera
105 karet - 15 karet od každého symbolu: papoušek, truhla s pokladem, špehýrka, dukáty, mapa pokladu, dělo a kompas plus 1 od každého symbolu se zlatým okrajem
30 figurek pirátů po 6 z pěti barev
Každý hráč obdrží sedm karet. Tah se skládá z provedení alespoň jedné a maximálně tří z následujících akcí:
1) Zahrajte kartu a posuňte piráta dopředu na nejbližší neobsazený odpovídající symbol.
2) Posuňte soupeřova piráta dopředu na nejbližší políčko s jedním nebo dvěma piráty (piráty nesmíte přeskočit), poté si za každého piráta, který se tam již nachází, vezměte jednu kartu (max. 1 karta). 3 piráti na jednom políčku současně).
3) Plavte lodí mezi ostrovy.
Abyste mohli plout lodí na druhý ostrov, musíte mít na lodi alespoň jednoho piráta. Pokud je na začátku tvého tahu počet tvých pirátů vyšší než počet pirátů tvého soupeře/ů, můžeš vyplout na lodi jako volnou akci. Zpět na první ostrov můžete loďku přesunout pouze v případě, že na prvním ostrově máte stále alespoň jednoho piráta.
Limit karet není stanoven, ale pokud hráč zahraje kartu se žlutým okrajem, musí všichni hráči odhodit až 7 karet.
Vítězem se stává hráč, který jako první přesune všechny své piráty do pirátského hnízda a vztyčí vlajku.
Automatický překlad
In the first Cartagena game, the players, as pirates, attempted to flee prison by making their way through a tunnel to a boat waiting for them at the end of the tunnel. But simply reaching the boat does not mean they have escaped as re-capture is always possible, perhaps, even likely. They will not be really safe until they reach their Pirate's Nest on Tortuga.
Each player leads a group of pirates to Pirate's Nest on Tortuga.The path leads the pirates through wild jungle and across the waters of open ocean to the island of Tortuga. In addition to the innate perils of the trip are the other pirates, as each group wants to be the first to arrive at Pirate's Nest and will do what they can to slow the others' progress. As soon as one player has all his pirates in Pirate's Nest, he can raise the Jolly Roger and win the game.
The game is a sequel to Cartagena with the pirates trying to figure out what to do now that they have escaped from the prison.
Inside the box:
5 game board pieces with 7 symbols: parrot, treasure chest, spyglass, dukats, treasure map, cannon, and compass
3 Game board parts: boat, Pirate's Nest and Jolly Roger flag
105 cards - 15 cards of each symbol: parrot, treasure chest, spyglass, dukats, treasure map, cannon, and compass plus 1 of each symbol with gold border
30 pirate figures 6 each of five colors
Each player receives seven cards. A turn consists of taking at least one and up to three of the following actions:
1) Play a card and move a pirate forward to the next unoccupied matching symbol.
2) Move an opponent’s pirate forward to the next space with one or two pirates on it (you may not skip over pirates), then draw one card for each pirate already there (max. 3 pirates on any one space at the same time).
3) Sail the boat between the islands.
To sail the boat to the second island, you must have at least one pirate in the boat. If, at the start of your turn, your pirates outnumber the pirates of your opponent/s, you may sail the boat as a free action. You can only move the boat back to the first island if you still have at least one pirate on the first island.
There is no hand limit, but if a player plays a card with a yellow border, all players must discard down to 7 cards.
The winner is the first player to move all his pirates into the Pirate's Nest and raise the flag.