Originální popis hry
Agemonie, kouzelný svět oplývající magií, zažívá největší otřes. Otřesy země, přílivové vlny, elektrické bouře — kataklyzmatických událostí přibývá a dohánějí smrtelné rasy na pokraj války. Co to může mít společného s oživením tajemných prastarých zařízení? A co blížící se temnota, která sahá zpoza stinných bran Průlomu...?"
Agemonia je plně kooperativní desková hra s náročnými morálními volbami, zasazená do rozsáhlého příběhu pro 1-4 hráče. Prožijte svůj osud a staňte se nejmocnějším z nepravděpodobných hrdinů — nebo dokonce nejpodlejším z padouchů — v tomto nezapomenutelném dobrodružství!"
Hratelnost
Jak vaši hrdinové prozkoumávají mapu scénáře, spouštějí se příběhové body, které odhalují další informace o vašem okolí. Mohou poskytnout užitečné vybavení nebo poklad, zrodit na mapě nové nepřátele nebo dát vašemu hrdinovi příležitost vyzkoušet jednu ze svých schopností: Síla, Obratnost nebo Vůle, a to hodem kostkami a utrácením výdrže. Výdrž utrácíte v podobě žetonů výdrže, ale ty se také utrácejí a převracejí na stranu zranění, když váš hrdina utrpí poškození, čímž se sníží množství výdrže, kterou můžete použít. V každém tahu váš hrdina provede akci (například útok, léčení nebo soustředění schopností) a manévr (například pohyb, meditaci pro získání drahocenné Výdrže nebo zotavení pro vyléčení zranění) v libovolném pořadí. Vybírejte moudře, protože volba akce ovlivní i pořadí vašeho tahu v daném kole a koordinace vašich akcí s ostatními hrdiny je klíčová.
Boj
Každý hrdina má jednu nebo více akcí, které mu umožňují provést útok hodem kostkou a utracením výdrže. Útoky mohou být vedeny zblízka, na dálku nebo magické. Útoky zblízka a na dálku vyžadují k provedení zbraň, přičemž kvalitní zbraň útok posílí. Každý hrdina má na výběr z několika různých útoků, které může mezi scénáři měnit na své desce hrdiny.
Každý nepřátelský útok má pevnou hodnotu a je spojen s jednou ze 3 schopností hrdiny: Síla, Obratnost nebo Vůle. Napadený hrdina musí vyzkoušet příslušnou schopnost, aby se pokusil útoku odolat. Poškození se provádí převrácením cenných žetonů výdrže hrdiny na stranu zranění. Při příliš velkém poškození může být váš hrdina zraněn a získat zranění. Některé nepřátelské útoky mohou vašemu hrdinovi způsobit negativní stav, například krvácení nebo zamotání, který bude muset překonat, aby mohl pokračovat ve svých hrdinských činech." "
Automatický překlad
Agemonia, an enchanted world brimming with magic, is experiencing its greatest upheaval. Earth tremors, tidal surges, electrical storms — the cataclysmic events are increasing and driving the mortal races to the brink of war. What could this have to do with the resurgence of mysterious, ancient devices? And what of the approaching darkness that reaches from beyond the shadowy gates of the Breach...?
Agemonia is a fully co-operative board game with challenging, moral choices, set in an expansive storyline for 1-4 players. Live your destiny, and become the mightiest of unlikely heroes — or even the most despicable of villains — in this unforgettable adventure!
Gameplay
As your Heroes explore the Scenario map, story points are triggered, revealing more information about your surroundings. They may provide useful equipment or treasure, spawn new enemies onto the map, or give your Hero an opportunity to test one of their abilities: Might, Agility or Will, by rolling dice, and spending Stamina. You spend Stamina in the form of Stamina chips, but these are also spent and flipped to their wound side when your hero takes damage, reducing the amount of Stamina available for you to use. Each turn your Hero will perform an action (such as attacking, healing, or focusing your abilities) and a maneuver (such as moving, meditating to regain precious Stamina, or recovering to heal your wounds) in either order. Choose wisely, as your choice of action will also affect your turn order for the round, and coordinating your actions with your fellow Heroes is key.
Combat
Each Hero has one or more actions that allow them to perform an attack by rolling dice and spending stamina. Attacks may be melee, ranged or magic. Melee and ranged attacks require a weapon to perform, and a good quality weapon will enhance an attack. Each Hero has a selection of different attacks to choose from that can be changed on their Hero board between scenarios.
Each enemy attack is of a fixed value and is linked to one of the 3 Hero abilities: Might, Agility or Will. The attacked Hero will have to test the corresponding ability to attempt to resist the attack. Damage is taken by flipping over your Hero's valuable stamina chips to their wound side. Too much damage and your Hero may become wounded, gaining an injury. Some enemy attacks may inflict a negative condition on your Hero such as Bleeding or Entangled which they will have to overcome to continue their heroic deeds."