Původní název hry
Elfenland
Board Game Geek score
Elfenland
Hodnocení hry na BoardGameGeek.com na základě 8184 recenzí uživatelů.
Vydavatel hry
Týdenní návštěvnost hry
+ Do srovnávače
Hra: Hráči začínají v hlavním městě elfů, vylosují si jednu destičku pohybu lícem dolů a dostanou osm dopravních karet a tajnou kartu "domovského" města, kterého musí dosáhnout na konci 4. kola, jinak ztratí body za každé políčko města, které je na konci hry vzdáleno od "domova". Značky barvy každého hráče jsou umístěny v každém městě na hrací desce a jsou sbírány, když hráč navštíví dané město (každá se počítá jako 1 bod).
Kolo probíhá ve 2 fázích. První část kola spočívá v losování destiček zobrazujících různé druhy dopravy (kromě vorů) z kombinace destiček lícem nahoru a lícem dolů (pokud se hráči nelíbí 5 destiček, které jsou lícem nahoru; vždy může losovat naslepo z destiček lícem dolů a doufat, že získá tu, kterou potřebuje). Tyto dopravní destičky se musí shodovat s kartami dopravy v ruce, abyste je mohli co nejefektivněji použít. Poté, co má každý hráč celkem 4 destičky, střídavě umisťuje destičku na některou z cest, které vedou mezi elfími městy. Na každou cestu lze umístit pouze jednu dopravní destičku; hráči tedy mohou k cestování použít destičky jiných hráčů, pokud mají v ruce odpovídající karty. To často vede k úpravě plánovaných cestovních tras, protože destičky jiných hráčů vám mohou umožnit přesunout se dál nebo kratší cestou, než jste si původně mysleli. Hráči mohou zahrát své destičky tak, aby pomohli sobě, nebo naopak bránili ostatním tím, že zahrají pomalý dopravní prostředek na (domnělé) cestě jiného hráče.
Každý dopravní prostředek má určité terény, kterými může cestovat rychle nebo pomalu, a ty, kterými nemůže. Ty jsou uvedeny na horní straně každé karty dopravního prostředku pomocí číselných symbolů terénu. Počet symbolů terénu se rovná počtu odpovídajících karet, které musíte zahrát, abyste se mohli pohybovat po dané destičce v daném terénu. Například destička Kouzelný mrak umístěná v horách by potřebovala jednu kartu Kouzelného mraku, aby se přes ni dalo cestovat (1 symbol hory na kartě znamená, že Kouzelné mraky jsou v horách rychlé). Pokud by stejná destička byla umístěna na cestě v lesním terénu, potřebovala by k překonání této trasy 2 karty Kouzelných mraků (2 symboly lesa na kartě znamenají, že Kouzelné mraky jsou v lese pomalé). Magické mraky nemohou vůbec cestovat v pouštním terénu (na kartě nejsou žádné symboly pouště). Všechny druhy dopravy se liší a vory lze použít na řekách nebo jezerech, aniž by bylo nutné použít destičky. Vory plují pomalu proti proudu (jsou potřeba 2 karty vorů) a rychle po proudu (je potřeba 1 karta). K cestě přes malé jezero je potřeba 1 karta voru, k cestě přes větší jezero 2 karty. Hráči si mohou ponechat jeden nepoužitý žeton přepravy a až 4 karty přepravy z jednoho kola do druhého.
Druhá část kola začíná poté, co všichni hráči dokončí pokládání svých destiček přepravy pro dané kolo. Každý hráč zahraje své karty a pohybuje se svým skřítkem-botičkou po hrací desce a sbírá své žetony z navštívených měst. Pokud se na trase nachází destička dopravy a hráč nemá žádnou odpovídající kartu dopravy, může přes ni "přejet karavanou" tak, že zahraje libovolné 3 karty dopravy z ruky.
Jako tak trochu "take that" má každý hráč destičku problémů, kterou může během první části kola umístit vedle libovolné destičky dopravy. Tento žeton znamená, že k cestě po této cestě je třeba zahrát další kartu typu dopravy nebo 4 karty "Karavana".
Vítězství: pokud na konci 3. kola hráč navštívil všech 20 měst, je vítězem. Pokud ne, hra končí po 4. kole, kdy se odhalí "domovská" města a každý hráč si odečte body za každé město, které je mimo svůj "domov", a odečte si je od svých nasbíraných žetonů měst. Vyhrává ten, kdo má nejvyšší počet bodů.
Elfenland
Kategorie
Mechanika hry
Originální popis hry
Elfenland je přepracovaná verze původní hry Elfenroads od společnosti White Wind. Hra je zasazena do mýtického světa elfů. Skupina začínajících elfů (hráčů) má za úkol během 4 kol navštívit co nejvíce z dvaceti elfích měst. Ke splnění úkolu budou používat různé dopravní prostředky, jako jsou obří prasata, elfí vozy, jednorožci, vory, magické mraky, trollí vozy a draci.Hra: Hráči začínají v hlavním městě elfů, vylosují si jednu destičku pohybu lícem dolů a dostanou osm dopravních karet a tajnou kartu "domovského" města, kterého musí dosáhnout na konci 4. kola, jinak ztratí body za každé políčko města, které je na konci hry vzdáleno od "domova". Značky barvy každého hráče jsou umístěny v každém městě na hrací desce a jsou sbírány, když hráč navštíví dané město (každá se počítá jako 1 bod).
Kolo probíhá ve 2 fázích. První část kola spočívá v losování destiček zobrazujících různé druhy dopravy (kromě vorů) z kombinace destiček lícem nahoru a lícem dolů (pokud se hráči nelíbí 5 destiček, které jsou lícem nahoru; vždy může losovat naslepo z destiček lícem dolů a doufat, že získá tu, kterou potřebuje). Tyto dopravní destičky se musí shodovat s kartami dopravy v ruce, abyste je mohli co nejefektivněji použít. Poté, co má každý hráč celkem 4 destičky, střídavě umisťuje destičku na některou z cest, které vedou mezi elfími městy. Na každou cestu lze umístit pouze jednu dopravní destičku; hráči tedy mohou k cestování použít destičky jiných hráčů, pokud mají v ruce odpovídající karty. To často vede k úpravě plánovaných cestovních tras, protože destičky jiných hráčů vám mohou umožnit přesunout se dál nebo kratší cestou, než jste si původně mysleli. Hráči mohou zahrát své destičky tak, aby pomohli sobě, nebo naopak bránili ostatním tím, že zahrají pomalý dopravní prostředek na (domnělé) cestě jiného hráče.
Každý dopravní prostředek má určité terény, kterými může cestovat rychle nebo pomalu, a ty, kterými nemůže. Ty jsou uvedeny na horní straně každé karty dopravního prostředku pomocí číselných symbolů terénu. Počet symbolů terénu se rovná počtu odpovídajících karet, které musíte zahrát, abyste se mohli pohybovat po dané destičce v daném terénu. Například destička Kouzelný mrak umístěná v horách by potřebovala jednu kartu Kouzelného mraku, aby se přes ni dalo cestovat (1 symbol hory na kartě znamená, že Kouzelné mraky jsou v horách rychlé). Pokud by stejná destička byla umístěna na cestě v lesním terénu, potřebovala by k překonání této trasy 2 karty Kouzelných mraků (2 symboly lesa na kartě znamenají, že Kouzelné mraky jsou v lese pomalé). Magické mraky nemohou vůbec cestovat v pouštním terénu (na kartě nejsou žádné symboly pouště). Všechny druhy dopravy se liší a vory lze použít na řekách nebo jezerech, aniž by bylo nutné použít destičky. Vory plují pomalu proti proudu (jsou potřeba 2 karty vorů) a rychle po proudu (je potřeba 1 karta). K cestě přes malé jezero je potřeba 1 karta voru, k cestě přes větší jezero 2 karty. Hráči si mohou ponechat jeden nepoužitý žeton přepravy a až 4 karty přepravy z jednoho kola do druhého.
Druhá část kola začíná poté, co všichni hráči dokončí pokládání svých destiček přepravy pro dané kolo. Každý hráč zahraje své karty a pohybuje se svým skřítkem-botičkou po hrací desce a sbírá své žetony z navštívených měst. Pokud se na trase nachází destička dopravy a hráč nemá žádnou odpovídající kartu dopravy, může přes ni "přejet karavanou" tak, že zahraje libovolné 3 karty dopravy z ruky.
Jako tak trochu "take that" má každý hráč destičku problémů, kterou může během první části kola umístit vedle libovolné destičky dopravy. Tento žeton znamená, že k cestě po této cestě je třeba zahrát další kartu typu dopravy nebo 4 karty "Karavana".
Vítězství: pokud na konci 3. kola hráč navštívil všech 20 měst, je vítězem. Pokud ne, hra končí po 4. kole, kdy se odhalí "domovská" města a každý hráč si odečte body za každé město, které je mimo svůj "domov", a odečte si je od svých nasbíraných žetonů měst. Vyhrává ten, kdo má nejvyšší počet bodů.
Automatický překlad
Elfenland is a redesign of the original White Wind game Elfenroads. The game is set in the mythical world of the elves. A group of fledgling elves (the players) are charged with visiting as many of the twenty Elfencities as they can over the course of 4 rounds. To accomplish the task they will use various forms of transportation such as Giant Pigs, Elfcarts, Unicorns, Rafts, Magic Clouds, Trollwagons, and Dragons.
Gameplay: Players begin in the Elf capitol, draw one face down movement tile, and are dealt eight transport cards and a secret 'home' city card that they must reach at the end of the 4th round or lose points for each city space away from 'home' they are at the end of the game. Markers of each player's color are placed in each city on the board and are collected when the player visits that city (each counts as 1 point).
The round proceeds in 2 stages. The first part of the round consists of the drawing of Tiles showing the differing types of transport (except rafts) from a combination of face up and face down tiles (if a player doesn't like the 5 tiles that are face up; they can always draw blind from the face down tiles and hope to get one they need). These transport tiles need to match the Transportation cards in your hand to use them most effectively. After each player has a total of 4 tiles they take turns placing a tile on any one of the roads that run between the elf cities. Only one transport tile may be placed on each road; so players may use other players tiles to travel if they have the matching cards in their hand. This frequently causes a readjustment of planned travel routes as other players tiles can allow you to move farther or shorter than you had first thought. Players can play their tiles to help themselves or hinder others by playing a slow mode of transport on another players (perceived) path.
Each mode of transport has certain terrain it can travel through quickly or slowly, and those that it cannot. These are listed on the top of each transportation card by the number terrain symbols. The number of terrain symbols equals how many matching cards you must play to move across a given tile in a given terrain. For example, a Magic Cloud tile placed in a mountain would take one Magic cloud card to travel across (1 mountain symbol on card means Magic clouds are fast in mountains). If the same tile was placed on a road in forest terrain it would require 2 Magic Cloud cards to travel that route (2 Forest symbols on card means Magic Clouds are slow in Forest). Magic Clouds cannot travel in desert terrain at all (no desert symbols on card). All modes of transport are different and Rafts can be used on rivers or lakes without needing tiles. Rafts go slow upstream (2 raft cards needed) and fast downstream (1 card needed). The small lake requires 1 raft card to travel across and the larger lake requires 2 cards to travel across. Players may keep one unused transport counter and up to 4 Transportation cards from one round to the next.
The second part of the round begins after all players have finished placing their transportation tiles for the round. Each player plays his cards and moves his elf-boot around the board collecting his tokens from the cities visited. If there is a Transport tile on a route and a player has no matching Transportation card he may 'Caravan' across it by playing any 3 Transportation cards from his hand.
As a bit of 'take that' each player has a trouble tile which can be placed next to any transportation tile during the first part of the round. This counter means that in order to travel that path an additional card of the transport type must be played or 4 cards to 'Caravan'.
Victory: if at the end of round 3 a player has visited all 20 cities he is the winner. If not the game ends after round 4 when 'Home' cities are revealed and each player subtracts points for each city he is away from his 'home' subtracting that from his collected city tokens. The person with the highest score wins.
Dostupná rozšíření hry
Fotogalerie
Žádné obrázky nebyly vloženy.
Pravidla
Žádné soubory nebyly vloženy.
Soubory
Žádné soubory nebyly vloženy. Pokud hledáte pravidla, můžou být ve vedlejší záložce ke hře.
3D Tisk
Žádné soubory pro 3D tisk nebyly vloženy.