Originální popis hry
Po úspěchu misí bezpilotních vozítek zřídila Organizace spojených národů Oddělení operací a průzkumu Marsu (D.O.M.E.). První osadníci dorazili na Mars v roce 2037 a v následujících desetiletích po založení základního tábora na Marsu začaly soukromé průzkumné společnosti pracovat na vytvoření soběstačné kolonie. Jako hlavní astronaut jednoho z těchto podniků se chcete stát průkopníkem ve vývoji největší a nejvyspělejší kolonie na Marsu, a to tak, že dosáhnete jak cílů mise D.O.M.E., tak i soukromého programu své společnosti’
Zpočátku budete závislí na zásobování ze Země a budete muset často cestovat mezi vesmírnou stanicí Mars a povrchem planety. Jak se bude kolonie časem rozšiřovat, přesunete své aktivity na výstavbu dolů, generátorů energie, extraktorů vody, skleníků, továren na kyslík a přístřešků. Vaším cílem je vytvořit soběstačnou kolonii nezávislou na jakékoli pozemské organizaci. K tomu bude zapotřebí pochopit význam vody, vzduchu, energie a potravin — nezbytností pro přežití.
Odvážíte se zúčastnit největší výzvy lidstva?
Na Marsu se hraje v několika kolech, z nichž každé se skládá ze dvou fází - fáze kolonizace âa fáze raketoplánuâ
Během fáze kolonizace je každý hráč na tahu, během kterého provádí akce. Dostupné akce závisí na tom, na které straně hrací desky se nacházejí. Pokud se nacházíte na oběžné dráze, můžete si vzít plány, nakupovat a vyvíjet technologie a brát zásoby ze skladu. Pokud jste na povrchu planety, můžete pomocí svých botů stavět budovy, vylepšovat tyto budovy pomocí modrotisků, přijímat vědce a nové zakázky, přijímat nové lodě a prozkoumávat povrch planety’pomocí vozítka. Ve fázi raketoplánu mohou hráči cestovat mezi kolonií a vesmírnou stanicí na oběžné dráze.
Všechny budovy na Marsu jsou na sobě závislé a některé jsou nutné pro růst kolonie. Stavba přístřešků pro život kolonistů vyžaduje kyslík; výroba kyslíku vyžaduje rostliny; pěstování rostlin vyžaduje vodu; získávání vody z ledu vyžaduje energii; výroba energie vyžaduje těžbu minerálů; a těžba minerálů vyžaduje kolonisty. Vylepšování schopnosti kolonie poskytovat každý z těchto zdrojů je životně důležité. Jak se kolonie rozrůstá, je potřeba více přístřešků, aby kolonisté mohli přežít nehostinné podmínky na Marsu.
Během hry se hráči také snaží plnit mise. Po splnění celkem tří misí hra končí. Aby hráči ve hře zvítězili, musí přispět k rozvoji první kolonie na Marsu. To je během hry reprezentováno tím, že hráči získávají body příležitosti (OP). Hráč, který má na konci hry nejvíce OP, je vyhlášen vítězem.
Automatický překlad
Following the success of unmanned rover missions, the United Nations established the Department of Operations and Mars Exploration (D.O.M.E.). The first settlers arrived on Mars in the year 2037 and in the decades after establishment Mars Base Camp, private exploration companies began work on the creation of a self-sustaining colony. As chief astronaut for one of these enterprises, you want to be a pioneer in the development of the biggest, most advanced colony on Mars by achieving both D.O.M.E. mission goals as well as your company’s private agenda.
In the beginning, you will be dependent on supplies from Earth and will have to travel often between the Mars Space Station and the planet's surface. As the colony expands over time, you will shift your activities to construct mines, power generators, water extractors, greenhouses, oxygen factories, and shelters. Your goal is to develop a self-sustaining colony independent of any terrestrial organization. This will require understanding the importance of water, air, power, and food — the necessities for survival.
Do you dare take part in humankind’s biggest challenge?
On Mars is played over several rounds, each consisting of two phases - the Colonization Phase âand the Shuttle Phaseâ.
During the Colonization Phase, each player takes a turn during which they take actions. The available actions depend on the side of the board they are on. If you are in orbit, you can take blueprints, buy and develop technologies, and take supplies from the Warehouse. If you are on the surface of the planet, you can construct buildings with your bots, upgrade these buildings using blueprints, take scientists and new contracts, welcome new ships, and explore the planet’s surface with your rover. In the Shuttle Phase, players may travel between the colony and the Space Station in orbit.
All buildings on Mars have a dependency on each other and some are required for the colony to grow. Building shelters for Colonists to live in requires oxygen; generating oxygen requires plants; growing plants requires water; extracting water from ice requires power; generating power requires mining minerals; and mining minerals requires Colonists. Upgrading the colony’s ability to provide each of these resources is vital. As the colony grows, more shelters are needed so that the Colonists can survive the inhospitable conditions on Mars.
During the game, players are also trying to complete missions. Once a total of three missions have been completed, the game ends. To win the game, players must contribute to the development of the first colony on Mars. This is represented during the game by players gaining Opportunity Points (OP). The player with the most OP at the end of the game is declared the winner.