Originální popis hry
Od autora (o jeho systému příkazů a barev, C&C: Ancients a Memoir' 44):
"Příkazy & Barvy: Ancients zobrazuje válčení od úsvitu vojenských dějin (3000 př. n. l.) do počátku středověku (400 n. l.). Na jednu hru poměrně ambiciózní počin, přesto jsou Commands &; Colors svým pojetím jedinečným historickým herním systémem, který hráčům umožňuje efektivně ztvárnit stylizované bitvy z tohoto historického období. Patnáct bitev, představených v brožuře se scénáři, je sice stylizovaných, ale zaměřují se na důležité terénní prvky a historické rozmístění sil v měřítku herního systému. Mezi bitvy patří Bagradas, Cannae a Zama."
"Měřítko hry se mění bitvu od bitvy. V některých scénářích může jednotka pěchoty představovat legii bojovníků, zatímco v jiných scénářích může jednotka představovat jen několik statečných bojovníků. Taktika, kterou je třeba provést, však pozoruhodně dobře odpovídá výhodám a omezením, jež jsou vlastní různým jednotkám, jejich zbraním, terénu a času." "
"Na rozdíl od svého staršího bratříčka, hry Battle Cry od Avalon Hill Games, Inc, Commands & Colors: Ancients je mírně komplexnější a obsahuje další historické detaily bez nepřehledného bitevního pole. Většina scénářů se přesto odehraje do konce za méně než hodinu." "
"Systém karet rozkazů, který řídí pohyb, vytváří skutečnou válečnou mlhu a představuje výzvy i příležitosti. K dispozici jsou čtyři typy karet příkazů: Velitelské karty, karty sekcí, karty oddílů a karty taktik."
"Systém bojových kostek řeší všechny boje efektivně a rychle. Každá bitevní kostka má jeden symbol lehké, jeden střední, jeden těžké, jeden vůdce, jeden symbol vlajky a jeden symbol meče."
"Herní mechanika je sice jednoduchá, ale přesto bude k dosažení vítězství vyžadovat strategické hraní karet, historickou taktiku, včasné házení kostkami a agresivní, ale flexibilní bitevní plán."
Automatický překlad
From the designer (about his Commands and Colors system, C&C: Ancients, and Memoir' 44):
"Commands & Colors: Ancients depicts warfare from the Dawn of Military History (3000 BC) to the opening of the Middle Ages (400 AD). Quite an ambitious undertaking for one game, yet Commands & Colors by design is a unique historical game system which allows players to effectively portray stylized battles from this time in history. The 15 battles, showcased in the scenario booklet, although stylized, focus on important terrain features and the historical deployment of forces in scale with the game system. The battles include Bagradas, Cannae, and Zama."
"The scale of the game fluctuates from battle to battle. For some scenarios, an infantry unit may represent a legion of fighters, while in other scenarios a unit may represent just a few brave warriors. But the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various units, their weapons, terrain and time."
"Unlike its older brother, Battle Cry by Avalon Hill Games, Inc., Commands & Colors: Ancients is moderately more complex and contains additional historical details without the battlefield clutter. Most scenarios will still play to a conclusion in less than an hour."
"The command card system, drives movement, creates a true fog of war and presents both challenges and opportunities. There are four types of command cards: Leadership cards, Section cards, Troop cards and Tactic cards."
"The battle dice system resolves all combat efficiently and quickly. Each battle die has one Light, one Medium, one Heavy, one Leader, one Flag and one Swords symbol."
"The game mechanics, although simple, will still require strategic card play, historical tactics, timely dice rolling, and an aggressive yet flexible battle plan, to achieve victory."